رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق البرز در نشست شورای گفت و گوی استان

رفع مشکلات اقتصادی درگرو اتحاد، وحدت و امنیت جامعه است

رئیس اتاق البرز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، گفت: رفع موانع و مشکلات اقتصادی و دستیابی به توسعه در گرو اتحاد، وحدت و امینت ملی است.

17 دی 1396
کد خبر : 11692
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رحیم بنا مولایی، رئیس اتاق البرز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، برنامه‌ریزی مشترک بخش خصوصی و دولت را برای رهایی کشور از چالش‌ها و افزایش قدرت خرید مردم ضروری دانست.

وی با اشاره به تبدیل ماده 76 قانون بهبود محیط کسب‌وکار به ماده 12 در برنامه شش، تصریح کرد: با اجرای دقیق این ماده اتاق‌ها مکلفند قوانین مخل کسب‌وکار را شناسایی و برای رفع موانع راهکارهای مناسب ارائه دهند.

این فعال اقتصادی ایجاد پنجره واحد و حرکت مطلوب در مسیر اجرای دولت الکترونیک را راهگشای بسیاری از موانع کسب‌وکار، کاهش هزینه‌ها و ایجاد تحول در تولید و صادرات دانست.

راه‌اندازی نمایشگاه دائمی و سایت تجارت الکترونیک اتاق البرز در دهه مبارک فجر

وی در ادامه به برنامه افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی البرز در اتاق استان اشاره کرد و گفت: نظر به اینکه هیات های تجاری خارجی در سفر به البرز به دلیل محدودیت زمانی موفق به مشاهده انواع محصولات استان نمی‌شوند، بنابراین در بازدید آنان از این نمایشگاه ضمن آگاهی از توانمندی‌های بخش تولید استان، زمینه برای توسعه صادرات محصولات تولیدی استان فراهم خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ایجاد نمایشگاه دادمی در اتاق‌های کشور سابقه نداشته و ابتکار جدیدی است که با هدف معرفی توانمندی‌های استان به تجار خارجی افتتاح می‌شود.

وی گفت: در این نمایشگاه برای هر واحد تولیدی صادرات محور یک مکان مناسب به صورت قفسه در نظر گرفته شده تا محصولات تولیدی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

رحیم بنامولایی به متقاضیان عرضه محصولات که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، توصیه کرد: برای انجام مراحل اداری در اسرع وقت به اتاق استان مراجعه کنند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: سایت تجارت الکترونیکی اتاق استان البرز نیز با هدف سهولت در معرفی و عرضه محصولات تولیدی کارخانجات استان در دهه مبارک فجر راه‌اندازی می‌شود.

بنامولایی گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به پورتال اتاق البرز هرکدام یک صفحه از این سایت را برای معرفی و عرضه محصولات تولیدی واحدهایشان اختصاص دهند.

نقش کلیدی اتاق البرز در توسعه صنعت و تجارت

 در ادامه این نشست استاندار البرز از نقش مهم اتاق در توسعه اقتصادی سخن گفت و تصریح کرد: اتاق البرز در توسعه تجارت استان، جایگاه کلیدی داشته است.

 محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه پیگیری امور مردمی در سازمان‌ها و ادارات در بخش‌های دولتی باید تسهیل شود، اظهار کرد: نباید به نحوی عمل کرد که شاهد انباشت مشکلات در بخش‌های مختلف باشیم.

نجفی اختیارات تعاونی‌ها را امری الزامی دانست و حمایت و تقویت این بخش را نیز مهم ارزیابی کرد.

در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز، پیشنهادات جلسات کارشناسی تشکیل شده در دبیرخانه شورا مربوط به اجرای حکم بند (د) ماده 11 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مبنی بر تعیین مصادیق امتیازات تخصیص یافته به بخش‌های تعاونی و خصوصی بر اساس مواد 22 و 27 قانون مذکور و همچنین پیشنهادات جلسات کارشناسی با موضوع اصلاح برخی از رویه‌های جاری در انجام حسابرسی از دفاتر فعالان اقتصادی به تصویب رسید.

 

در همین رابطه