رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایلام در دیدار با معاون وزیر اقتصاد

قوانین مخل کسب و کار اصلاح شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایلام گفت: قوانین و مقررات مخل کسب و کار برای بهبود فضای اشتغال و سرمایه گذاری اصلاح شوند.

02 بهمن 1396
کد خبر : 11912
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شعبان فروتن رئیس اتاق ایلام در جریان نشست فعالان بخش خصوصی ایلام با معاون وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: اصلاح قوانین به منظور توانمندسازی و یکپارچه سازی اخذ مجوزهای قانونی و کاهش بوروکراسی با ایجاد پنجره واحد به منظور اخذ مجوزهای قانونی از دستگاه های اجرایی به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: تسهیل در قوانین سرمایه‌گذاری خارجی، ایجاد چارچوب های نهادی، عرفی و حقوقی برای جذب سرمایه‌گذاری، ارتقای سطح تولید و طراحی ساز و کارهای لازم در مناطق کمتر برخوردار برای افزایش ضریب سرمایه‌گذاری می‌تواند باعث بهبود فضای کسب و کار شود.

رئیس اتاق ایلام اظهار کرد: فضای کسب و کار کشور در شرایط کنونی چندان مطلوب نیست و این مساله باعث شده تا در سطح بازارهای جهانی توفیق چندانی بدست نیاوریم.
فروتن افزود: در اقتصاد عملکرد مناسبی نداشته ایم، بنابراین می طلبد دولت نگاه ویژه ای به حوزه کسب و کار داشته و حمایت های لازم را از فعالان این حوزه انجام دهد.
وی ابراز امیدواری کرد: همه کمک کنند تا با همکاری بخش خصوصی با دولت و سایر مسئولان تنگناهای موجود را رفع و موانع موجود را جهت رقابت در بازارهای جهانی برطرف شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست گفت: بهبود شرایط کسب و کار بدون ایجاد دولت الکترونیک امکان پذیر نیست و در این راستا دولت به این موضوع توجه خاصی دارد.

حسین میرشجاعیان بیان کرد: نظام مجوزدهی در دولت تدبیر و امید شکل گرفت و برخی از مصوبات قانونی توسط مجلس اصلاح شد.
وی با اشاره به ویژگی‌های سامانه دادور تاکید کرد: تسهیل، تسریع و شفاف سازی در اخذ مجوزهای کسب و کار ضمن ایجاد فضای اعتماد بین حاکمیت و صاحبان سرمایه، موجب تحقق یافتن اهداف دولت کارآفرین و افزایش سرمایه در گردش ، خروج از رکود و رونق اقتصادی در کشور خواهد شد.
میرشجاعیان با اشاره به اینکه دولت جبهه جدیدی برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور آغاز کرده است، گفت: امروز حدود یک هزار و 570 مجوز برای برای سرمایه گذاری وجود دارد که مشخص نیست که از این تعداد چه میزان الکترونیکی شده است. مقرر شده است از این تعداد مجوز در کشور 400 مجوز در سطح استان ها صادر شود و در صورت تمایل، افراد برای اخذ مجوز ها اقدام کنند.
وی گفت: برای بهبود محیط کسب و کار در بحث مجوزها هیچ راهی وجود ندارد و تنها راه‌حل نهایی این است که از این نظام سنتی خارج شویم.

موضوعات :
در همین رابطه