رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

احمد اصغری‌ در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

حضور اروپایی‌ها در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، فرصت خوبی برای همکاری ایجاد کرد

احمد اصغری، رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران می‌گوید: حضور ۴۸ شرکت گردشگری الکترونیک در نمایشگاه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی از موارد تمایز این نمایشگاه با سایر دوره‌ها بود؛ همچنین حضور 70 شرکت اروپایی، فرصت خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری و همکاری با ایران بود.

07 بهمن 1396
کد خبر : 11967
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته به پایان رسید. این نمایشگاه با استفاده از پتانسیل‌های استان‌های کشور از سوم تا ششم بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز برگزار شدو

احمد اصغری‌قاجاری، رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می‌گوید: «یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، نمایشگاه بسیار خوبی بود که با حضور 70 شرکت خارجی و ۴۳۰ شرکت داخلی در ۱۴ سالن توانمندی‌های خود را ارائه کردند.»

به گفته اصغری‌قاجار، شرکت‌های خارجی از ۲۱ کشور ایتالیا، آلمان، برزیل، انگلیس، سوئیس، چین، ترکیه، روسیه، کامبوج، کره جنوبی، مالزی، ارمنستان، صربستان، قبرس، امارات متحده عربی، ویتنام، بلاروس، تایلند، نپال، صربستان و اندونزی در این نمایشگاه حضور داشتند. این حضور می‌تواند فرصت خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری و همکاری با ایران باشد.

او معتقد است: «فرصت‌ها و فضای نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است. همچنین حضور ۴۸ شرکت گردشگری الکترونیک در این نمایشگاه از دیگر موارد تمایز این نمایشگاه با سایر دوره‌هاست؛ طبیعت‌گردی و بوم‌گردی، گردشگری سلامت، معرفی اقوام و آیین‌ها از دیگر بخش‌های نمایشگاه بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.»

 به گفته رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه نقش مهمی ایفا کرد. خیلی از فعالان این حوزه توانستند به معرفی کالا و خدمات خود بپردازند. این نمایشگاه با ۱۱ محور و محصول گردشگری به‌صورت کاملاً تخصصی برپا شد. علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول‌های خیلی مثبتی در این حوزه به فعالان اقتصادی دادند.

به گفته اصغری‌قاجار این همایش با موضوع شناسایی ظرفیت‌های موجود و ایجاد فرصت‌های نو درزمینهٔ گردشگری، بررسی نقش سازمان‌های دولتی و غیردولتی در توسعه گردشگری و روایت‌گری جاذبه‌های گردشگری برگزار شد.

در همین رابطه