رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست روسای اتاق‌های سراسر کشور تاکید شد

افزایش فعالیت بین‌المللی اتاق‌ها در سال آینده

روسای اتاق‌های سراسر کشور در نشست با هیات رئیسه اتاق ایران موضوع اصلاح قانون اتاق را بررسی کردند. بر این اساس مقرر شد اصلاح چند بند از قانون اتاق در دستور کار قرار گیرد.

29 بهمن 1396
کد خبر : 12287
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

روسای اتاق‌های سراسر کشور در نشست با هیات رئیسه اتاق ایران موضوع اصلاح قانون اتاق را مورد بررسی قرار دادند. پس از ارائه نظرات از سوی تعدادی از روسای اتاق‌ها و اعضای هیات رئیسه اتاق ایران، مقرر شد عضویت فراگیر اتاق‌ها و تأسیس شعب آنها در استان‌های مختلف از طریق اصلاح چند بند از قانون پیگیری شود.

در بخش دیگری از این نشست پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران به فعالیت‌های بین‌المللی اتاق‌های استانی اشاره و تأکید کرد: اتاق‌های معین باید برای سال آینده برنامه‌ریزی‌های خود را اعلام کنند. مدت فعالیت آن یک‌ساله بوده و ممکن است از اتاق‌های معین بخواهند تغییراتی در روند فعالیت خود ایجاد کنند. باید در این مورد تا پایان سال اعلام نظر کنند.

وی ادامه داد: سال آینده سال مهم و حساسی خواهد بود. لازم است فعالیت‌های بین‌المللی خود را افزایش دهیم و اجازه ندهیم درهای کشور بسته شود. اتاق‌های مرزی در این رابطه نقش بسیار مهمی دارند.

سلطانی در ادامه به اظهارنظرهای اخیر در خصوص اعطای بخشی از طرح‌های نیمه‌تمام به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: واگذار کردن بخش قابل‌توجهی از طرح‌های نیمه‌تمام به سازمانی ورشکسته می‌تواند مشکلات عدیده‌ای به دنبال داشته باشد.

نایب‌رئیس اتاق ایران همچنین در مورد انتشار گواهی سپرده ۲۰ درصدی و افزایش نرخ سود بانکی ناشی از افزایش نرخ ارز، گفت: متأسفانه به دلیل افزایش نرخ ارز مجبور شدیم راه رفته خود را برگردیم و این به اقتصاد کشور آسیب خواهد زد.

خوانساری نایب رئیس دیگر اتاق ایران از مؤلفه‌های بازار آزاد گفت و به اصول رقابت تأکید و تصریح کرد: واردات یک وجه مهم تجارت است و باید در یک بازار رقابتی رقم بخورد تا سطح تولید داخلی افزایش یابد. اگر محصول وارد می‌شود و مورد استقبال قرار می‌گیرد به این معناست که باید تولید داخلی را مورد بازنگری قرار دهیم.

نایب‌رئیس اتاق ایران ادامه داد: همان‌طور که می‌بینیم محصولات لبنی در ایران با محصولات مشابه خارجی خود رقابت کردند؛ توانستند بازار را در اختیار بگیرند و وارد بازارهای خارجی شوند. این الگو در همه تولیدات باید رعایت شود.

نایب‌رئیس اتاق ایران به مسئله ارز اشاره کرد و افزود: نرخ ارز باید واقعی شود. پایین نگه داشتند دستوری نرخ ارز به معنای آسیب به اقتصاد کشور است.

در همین رابطه