رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در جلسه شورای گفت‌وگوی اردبیل

واحدهای راکد و در حال تعطیلی را به هیات حمایت از صنایع معرفی کنید

حسین پیرموذن رئیس اتاق اردبیل و عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در پنجاه و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی در اتاق اردبیل گفت: در حال حاضر عمده مشکل واحدهای تولیدی راکد در استان، سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی است.

07 اسفند 1396
کد خبر : 12409
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

حسین پیرموذن در پنجاه و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق اردبیل اظهار کرد: طبق آئین‌نامه اجرایی حمایت از صنایع،‌ نسبت به حمایت از این واحدها در استان اردبیل نیز اقدام شده است. بر این اساس کارخانجات مشکل‌دار که عمدتا با مسایلی همچون نبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند در حال شناسایی است.

وی با اشاره به اینکه در استان اردبیل پرونده‌ها بر اساس تصمیم‌گیری شورای کارگری پذیرش می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هئیت حمایت از صنایع در کشور دارای اختیارات و امکانات مناسبی در سطح کشور است که از محل مابه‌التفاوت یارانه‌ها نسبت به حل مشکلات واحدهای تولیدی در آستانه رکود و تعطیلی حمایت می‌شود.

پیرموذن از استاندار اردبیل خواست؛ با انتخاب کارشناسان در این بخش نسبت به احصای واحدهای تولیدی مشکل‌دار در استان که در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند، اقدام کند.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل نیز این ظرفیت وجود دارد که با معرفی واحدهای تولیدی به هیئت حمایت از صنایع، جلوی رکود و تعطیلی این واحدها گرفته شود.

یارانه تشویقی به واحدهای تولیدی اردبیل اختصاص می‌یابد

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل در این نشست گفت: با هدف اشتغال‌زایی، یارانه تشویقی به واحدهای تولیدی این استان اختصاص می‌یابد. این یارانه به سرمایه ثابت و برای واحدهایی که پس از این آغاز به کار خواهند کرد، تعلق می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه تسهیلات فعلی رونق تولید با نرخ ۱۸ درصد است، به میزان شش درصد یارانه تشویقی به واحد تولیدی اختصاص خواهد یافت تا حمایت از تولید منجر به رونق و اشتغال‌زایی شود.

اکبر بهنام‌جو متذکر شد: در صورتی که واحد تولیدی سهم و توان خود را در صادرات و اشتغال‌زایی اثبات کند، می‌توان اختصاص این یارانه به سرمایه در گردش را نیز بررسی کرد.

استاندار اردبیل به ضرورت بررسی وضعیت کل صنایع استان اشاره کرد و خواستار ارجاع واحدهای تعطیل و یا در آستانه تعطیلی به هیئت حمایت از صنایع شد.

وی تصریح کرد: در رفع مشکلات بخش تولید همه نهادها باید پای کار باشند و هر دستگاهی سهم خود را ایفا کند.

موضوعات :
در همین رابطه