رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق البرز در شورای گفت‌وگو

با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرودگاه پیام، فعالیت‌های صادرتی البرز گسترش می‌یابد

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق البرز اعلام کرد که منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام باید به کمک بخش تجارت و بازرگانی استان بیاید.

19 اسفند 1396
کد خبر : 12618
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پنجاهمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی البرز با حضور استاندار البرز در سالن شهدای دولت استانداری استان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی البرز در این نشست با بیان اینکه درصدد توسعه صادرات در استان هستیم، اظهار کرد: سفر هیات تجاری لهستانی به ایران تفاهم‌نامه و توافق‌نامه‌های خوبی به همراه داشت که زمینه مشارکت بین دو کشور را فراهم می‌کند. سفر هیات تجاری از کشور آلمان نیز ثمرات خوبی بر جای گذاشته است که به افزایش همکاری و توسعه صادرات می‌انجامد.
رحیم بنامولایی افزود: تجارت از دست رفته حلال ایران سبب شده تنها کشورهایی چون ترکیه و عربستان در این بخش فعالیت داشته باشند لذا درصدد احیای سهم از دست رفته تجارت حلال ایران در بازارهای اروپایی هستیم.
بنامولایی تصریح کرد: البرز از توانمندی و ظرفیت های بالایی برخوردار است که در نظر داریم از این امتیاز به نحو احسن استفاده کنیم. حضور در بازارهای جهانی برای ارائه محصولات داخلی با کیفیت بالا در اولویت اقدامات قرار دارد.
بنا مولایی خاطرنشان کرد: بخشودگی جرائم مالیاتی مودیان فعال در حوزه تولید و صنعت اقدام شایان تقدیری محسوب می شود چرا که این مهم انگیزه فعالیت در این عرصه را شدت خواهد بخشید و بهبود شرایط اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

تاخیر در راه انداری پایانه صادراتی البرز قابل قبول نیست

در ادامه این نشست استاندار البرز ضرورت تسریع در تکمیل و راه‌اندازی پایانه صادراتی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: تاخیر در بهره برداری از این پروژه به‌هیچ‌ عنوان قابل ‌قبول نیست.

محمد علی نجفی بابیان اینکه جلسه گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، شورای مهم و مؤثری در کشور محسوب می‌شود، افزود: باید این جلسات پربارتر برگزار و گفت وگوها صمیمانه‌تر شکل بگیرد.
نجفی ادامه داد: مدیران بخش دولتی باید به جد مباحث مطرح‌شده را پیگیری کنند. از طرفی اتاق بازرگانی نیز باید در جلسات مختلف و کمیسیون‌ها مطالب موردنظر را مطرح کنند، شرایط سختی را در کشور سپری می‌کنیم لذا باید همراهی لازم با دولت در بخش‌های مختلف صورت گیرد.

استاندار البرز شرایط استان از حیث اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اخبار خوبی در بحث ستاد تسهیل مطرح‌شده که می‌توان با تکیه‌ بر این دستاوردها موانع موجود در مسیر تولید را تا حد چشمگیری برطرف کرد.

نجفی خاطرنشان کرد: انتظار داریم سازمان بیمه تأمین اجتماعی، شرکت‌های خدماتی و امور مالیاتی مساعدت لازم را با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صنعتگران داشته باشند. راضی نیستیم چراغ صنعت و تجارت خاموش شود زیرا مشکلات موجود در این بخش را می‌توان در قالب مذاکره برطرف کرد.

وی با گلایه از عدم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تعیین و تکلیف در خصوص راه‌اندازی نمایشگاه دائمی در استان، تصریح کرد: راه‌اندازی پایانه صادراتی در استان البرز باید هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد، فرودگاه پیام ظرفیت ویژه‌ای محسوب می‌شود که باید از این امتیاز به نحو احسن استفاده کرد.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه باید در مدت‌زمان کوتاه و قبل از پایان سال بحث راه‌اندازی پایانه صادراتی استان به نتیجه موردنظر برسد، گفت: به درازا کشیده شدن این مهم به‌هیچ ‌عنوان قابل‌قبول نیست چراکه البرز استانی ویژه در کشور محسوب می‌شود.

استاندار البرزخواهان ارائه مساعدت ویژه به مودیان مالیاتی در استان شد و گفت: باید ارتباط دستگاه‌های مختلف در البرز با مرکز پژوهش‌های مجلس تعامل بیشتر شود.

در همین رابطه