رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

در دیدار سفیر قبرس با رئیس اتاق ایران مطرح شد

تأکید بر ضرورت راه‌اندازی خط مستقیم هوایی بین ایران و قبرس

سفیر قبرس در تهران طی دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر لزوم راه‌اندازی پرواز مستقیم بین دو کشور سخن گفت و تصریح کرد: همکاری ایران و قبرس در حوزه گردشگری جزء اولویت‌های این کشور است.

26 اسفند 1396
کد خبر : 12739
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست با سفیر قبرس از تنوع زمینه‌های مساعد برای همکاری اقتصادی بین دو کشور سخن گفت. بر اساس اظهارات وی طی سه سال گذشته رفت‌وآمدهای خوبی بین مقامات سیاسی و اقتصادی دو کشور انجام شده که آینده امیدوارکننده‌ای را برای روابط دو کشور به دنبال خواهد داشت.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران علاوه بر سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل هوایی و دریایی، پتروشیمی گردشگری و صنایع جانبی آن را نیز از زمینه‌های مناسب برای همکاری بین ایران و قبرس دانست.

بر اساس اظهارات وی در حال حاضر اتاق ارومیه به عنوان معین با کشور قبرس از سوی اتاق ایران تعیین شده و تاکنون اقدامات خوبی برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی با این کشور انجام داده است.

شافعی با ابراز خرسندی از این مسئله که اتاق مشترک قبرس و ایران کار خود را شروع کرده است، ادامه داد: در مذاکرات قبلی که بین مقامات ایرانی و قبرسی انجام شد، تأسیس کمیته مشترک ایران و قبرس مورد توافق قرار گرفت. امیدواریم طی سفری که در ماه اردیبهشت به قبرس انجام می‌شود، این کار عملیاتی شود.

وی گفت: برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، اتاق‌های مشترک مبنای خوبی هستند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی ادامه داد: مبادله اطلاعات مستمر، هماهنگی برنامه‌های اعزام و پذیرش هیات ها، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و ارائه پیشنهادات سازنده برای توسعه روابط به دولت‌ها از جمله اقداماتی هستند که اتاق‌های مشترک می‌توانند در آنها فعال باشند.

شافعی گفت: در سفری که قرار است هیات اتاق ایران به قبرس داشته باشد موضوع حل مسائل بانکی و بیمه‌ای جزء محورهای مذاکرات قرار خواهد گرفت. امیدواریم با حل این مسئله زمینه برای توسعه روابط بین دو کشور فراهم شود.

هیات اتاق ایران، ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت به قبرس اعزام می‌شود. به گفته سفیر قبرس در تهران قرار است هیاتی از این کشور نیز در شهریورماه به ایران سفر کند.

پتروس ناکوزیس، سفیر قبرس در ایران بر لزوم راه‌اندازی پرواز مستقیم بین دو کشور سخن گفت و آن را پیش‌شرط توسعه روابط بین دو کشور دانست. بر اساس اظهارات وی حوزه گردشگری جزو اولویت‌های این کشور برای توسعه روابط با ایران است.

وی با این توضیح که در حال حاضر قبرس عضو اتحادیه اروپا است و برای صدور ویزا تابع قوانین اتحادیه است البته عضو شنگن محسوب نمی‌شود، تشریح کرد: مردم این کشور علاقه زیادی به سفر دارند و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در ایران، این کشور مقصد مناسبی برای گردشگران قبرسی خواهد بود. از طرفی علاقه ایرانیان به حضور در این کشور نیز زیاد است. در این وضعیت، ویزا تنها مانعی است که وجود دارد و به دنبال اتخاذ راهکارهایی برای رفع این مانع جدی هستیم.

سفیر قبرس در تهران اعلام کرد: سفارت این کشور در ایران ظرف مدت یک روز ویزای متقاضیان را صادر می‌کند.

ناکوزیس پیشنهاد داد: برای راه‌اندازی پرواز مستقیم بین ایران و قبرس یک شرکت هواپیمایی از ایران فعال شود چراکه این کار برای شرکت‌های قبرسی هزینه زیادی به دنبال دارد.

موضوعات :
در همین رابطه