رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

جنگ تجاری میان آمریکا و چین، قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت های برنت دریای شمال و وست تگزاس اینترمدیت صبح روز دوشنبه به دلیل پدیدار شدن نشانه های جنگ تجاری میان آمریکا و چین کاهش پیدا کرد.

06 فروردین 1397
کد خبر : 12814
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، احتمال یک جنگ تمام عیار تجاری میان آمریکا و چین تمامی بازارهای جهانی از جمله بازار سهام را تحت تاثیر قرار داد به طوری که ارزش سهام شرکت های آسیایی نیز صبح امروز کاهش یافت.
این کاهش ها پس از آن اتفاق افتاد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته به یادداشت تفاهمی اشاره کرد که بر اساس آن می توان تا 60 میلیارد دلار واردات کالا از کشور چین تعرفه وضع کرد.
قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ساعت 05:43 صبح امروز با 0.6 درصد کاهش نست به جمعه گذشته به 65 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید.
نفت خام برنت دریای شمال نیز با 0.4 درصد کاهش قیمت نسبت به جمعه گذشته به بهای 70 دلار و 18 سنت در هر بشکه معامله شد.
ترامپ اول مارس (10 اسفند 1396) اعلام کرد بر واردات آلومینیوم و فولاد تعرفه وضع می کند. اتحادیه اروپا و چین هشدار دادند ممکن است تعرفه های مشابهی بر واردات کالا از آمریکا وضع کنند. تحلیلگران پیش بینی کردند که این امر می تواند منجر به یک جنگ تجاری جهانی شود و با کاهش رشد اقتصادی جهان، کاهش تقاضای جهانی نفت را به دنبال داشته باشد.
سوم فروردین ترامپ به طور موقت و تا اول ماه مه (11 اردیبهشت) 6 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کره جنوبی، کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا را از اعمال تعرفه های بالاتر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا معاف کرده است.

در همین رابطه