رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق البرز

همیاری مدیران البرز، استان را در مسیر رشد قرار می‌دهد

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق البرز معتقد است همیاری استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان بستر را برای رفع کاستی ها و موانع موجود در مسیر بهبود فضای کسب و کار و افزایش کمی و کیفی تولید و صادرات فراهم می کند.

20 فروردین 1397
کد خبر : 12959
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 رحیم بنامولایی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در دیدار نوروزی با فعالان اقتصادی استان، با تبریک سال نو از استاندار و مدیران اجرایی استان که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به‌طورجدی در دستور کار قرار داده‌اند، قدردانی کرد. او اظهار امیدواری کرد در سال جدید با همسویی مسئولان و بخش خصوصی موانع پیش رو در گذر توسعه پایدار و دستیابی به اقتصاد پویا برطرف شود.

بنامولایی گفت: همیاری و هماهنگی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بستر را برای رفع کاستی‌ها و موانع موجود در مسیر بهبود فضای کسب‌وکار و افزایش کمی و کیفی تولید و صادرات فراهم کرده است.

بنامولایی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در چند ماه اخیر، گفت: ادامه این روند تشدید مشکلات در بخش تولید و صادرات را در پی خواهد داشت. با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از طرف مقام معظم رهبری، ضروری است حمایت از تولیدکننده ایرانی در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: اتاق البرز سال گذشته با برپایی نمایشگاه دائمی توانمندی‌های صنعتی استان، بستر را برای حمایت از کالای ایرانی فراهم کرده است. نمونه‌های کالاهای ایرانی در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده شد و نیز تجارت الکترونیک به‌منظور گسترش صادرات، توسعه تولید و افزایش بهره‌وری به مرحله اجرا درآمده است.

بنامولایی تأکید کرد: سه سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت از عوامل مؤثر و تعیین‌کننده در تولید محصولات باکیفیت هستند. امیدواریم بتوانیم با برگزاری جلسات مشترک ضمن افزایش تولید از ظرفیت‌های موجود تولید نیز در جهت توسعه گام برداریم.

رئیس اتاق البرز گفت: امیدواریم با رایزنی‌های استاندار و در نشست او با وزیر صنعت، معدن و تجارت شرایط ویژه و موقعیت مکانی مناسبی برای استقرار واحدهای صنعتی استان فراهم و موضوع ممنوعیت شعاع 120 کیلومتری جزو استثناءها برای استان البرز قلمداد شود.

او تصریح کرد: این تصمیم پیش‌ازاین در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و امید است با ارسال این نظرات تخصصی به کمیته ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه نتیجه مطلوب حاصل شود.

رئیس اتاق البرز تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی شهرک اشتهارد قبل از قانون جدید باهدف برخورداری از معافیت مالیاتی در این شهرک احداث‌شده است.

خدمات تولیدکنندگان البرز قابل‌تقدیر است

استاندار البرز هم در این نشست با تقدیر از عملکرد دست‌اندرکاران بخش تولید و سهامداران اقتصاد استان و کشور، گفت: خدمات تولیدکنندگان در البرز چشم‌گیر بوده است. تولیدکنندگان باوجود مشکلات مختلف، با حضور قوی،‌ علاقه‌مندی و جدیت شرایطی را به وجود آورده‌اند تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

محمدعلی نجفی از بخش خصوصی به‌عنوان سکان‌دار اقتصاد کشور نام برد و افزود: انتظار می‌رود سهامداران بخش خصوصی با حضوری هر چه قوی‌تر درصحنه تولید و صادرات در مسیر پویایی اقتصاد حرکت‌های شایان توجهی داشته باشند.

نجفی افزود: باوجود چالش‌هایی که در گذر فعالیت بخش خصوصی وجود داشته در شش ماه دوم سال گذشته عملکرد مطلوبی در بخش تولید استان شاهد بودیم. استان البرز در این مدت توانست از رتبه بیست و نهم در فضای کسب‌وکار به جایگاه هشتم کشور برسد.

 استاندار البرز همیاری دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی در جهت رونق تولید، اشتغال‌زایی و بهبود فضای کسب‌وکار را مطلوب دانست و نیز از همراهی قوه قضاییه، نیروی انتظامی و نمایندگان مردم در مجلس  قدردانی کرد.

نجفی با تأکید بر ضرورت چابک‌سازی بخش خصوصی و حضور مستمر در نمایشگاه‌های صادراتی، گفت: راه‌اندازی پایانه صادراتی در استان، تکمیل‌کننده حرکت‌های مؤثر برای رشد اقتصادی خواهد بود. ستاد راهبردی استان نیز تشکیل‌شده و با بهره‌مندی از حضور بخش خصوصی و دانشگاه‌ها انتظار می‌رود مطالبات این حوزه پیگیری شود.

استاندار البرز ادامه داد: عمده تقاضا امروز در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات است و استان آمادگی دارد تا در این بخش‌ها ظرفیت خود را تکمیل کند.

نمایشگاه دائمی گامی مهم در حمایت از کالای ایرانی

 در ادامه این نشست نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی برپایی نمایشگاه دائمی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی استان البرز را گامی مهم و تأثیرگذار در حمایت از کالاهای ایرانی ذکر کرد.

محمود بهمنی گفت: این نمایشگاه دائمی  بهترین معرف کالاهای مرغوب ایرانی به هم‌وطنان و هیات تجاری خارجی است. نمونه‌ای از انواع کالاهای ایرانی در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته و متقاضیان خرید انواع محصولات می‌توانند از نزدیک نسبت به ویژگی و کارایی تولیدات مرغوب داخلی آگاه و بدون واسطه و با آگاهی کامل محصول موردنیازش را خریداری کند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر انواع کالاهای ایرانی وجود دارد که کیفیت آن از نمونه‌های خارجی بالاتر است، لذا باید در این راستا اطلاع‌رسانی مناسب انجام شود، گفت: اطلاع‌رسانی برای وجود چنین نمایشگاهی در استان و آگاهی مصرف‌کنندگان از توانمندی و ظرفیت‌های تولیدی استان و کشور بسیار ضروری است و حرکت مناسبی در ترویج فرهنگ خرید محصولات ایرانی محسوب می‌شود.

بهمنی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و همه ارگان‌های  نظارتی باید بیش‌ازپیش  نظارت بر صنایع باهدف افزایش کیفی کالاهای تولیدی را در اولویت قرار دهند تا در بازارهای رقابتی حرف برای گفتن داشته باشیم. ما در شرایطی قادر به حضور پررنگ و دائمی در بازار صادرات منطقه‌ای و بین‌المللی خواهیم بود که محصولات باکیفیت تولید و برای گسترش صادرت محوری برنامه‌های مناسب داشته باشیم.

در همین رابطه