رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

سیدحمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

در بودجه 95 ، به بخش تعاون بی‌توجهی شد

سیدحمید کلانتری ظرفیت‌های بخش تعاون را قابل‌توجه می‌داند ولی به جایگاه بخش تعاون در بودجه سال 95 نقد جدی دارد.

29 اردیبهشت 1395
کد خبر : 1317
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
سیدحمید کلانتری ظرفیت‌های بخش تعاون را قابل‌توجه می‌داند ولی به جایگاه بخش تعاون در بودجه سال 95 نقد جدی دارد.

سیدحمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرفیت‌های بخش تعاون را قابل‌توجه و زیاد می‌داند. اما درباره جایگاه بخش تعاون در بودجه سال 95 نقد جدی دارد. سیدحمید کلانتری می‌گوید: «در بودجه سال 95 به این ظرفیت‌ها توجه نشده است.»

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: «با وجود اهمیت تعاون و نقش آن در اقتصاد کشور، متاسفانه به آن توجه لازم نشده است و اعتبارات در نظر گرفته برای این بخش در بودجه سال 95 ناکافی است.»

کلانتری به عملکرد دولت در حوزه تعاون انتقاد می‌کند. او تاکید می‌کند: «سال گذشته در هفته تعاون آقای نوبخت سخنگوی دولت، قول مساعدت در این حوزه را دادند اما متاسفانه به انتظارات ما در این بخش توجه نشد.»

او افزود: «بخش تعاون، سرمایه‌های خرد را به کلان تبدیل می‌کند و باعث می‌شود فعالیت‌های اقتصادی غیر رسمی تبدیل به اقتصاد رسمی شود. از سوی دیگر موجب می‌شود فعالیت‌ها تحت نظارت نهادهای دولتی در بیایند و می‌توانند از مزایای بیمه و تسهیلاتی که به این بخش تعلق می‌گیرد، استفاده کنند.»

کلانتری اتصر یح کرد: «ما به دولت پیشنهاد داده‌ایم  که برای کوچک‌سازی و کاهش بار هزینه‌ای می‌توانند برخی از مسولیت‌های خود را بخش تعاونی واگذار کند .کارمندان دولت می‌توانند با تشکیل تعاونی مسئولیت حوزه خود را تحت قالب بخش خصوصی بر عهده بگیرند و بهره‌وری را بالا ببرند. ضمن آن که دولت نیز می تواند بر کار آنها نظارت داشته باشد.«

کلانتری می‌گوید: «امروز 97 هزار تعاونی در 111 گرایش اقتصادی در حال فعالیت هستند و اگر دولت مایل باشد می‌تواند این تعداد افزایش پیدا کند.»

در همین رابطه