رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق گلستان در نشست مشترک گلستان و مازندران

جزیره آشوراده به ونیز ایران تبدیل شود

علی محمد چوپانی، رئیس اتاق گلستان می گوید جزیر آشوراده به عنوان وجه مشترک مازندران و گلستان می تواند به ونیز ایران تبدیل شود.

10 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13251
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مشترک هیئت نمایندگان اتاق های مازندران و گلستان با حضور روسا و جمعی از اعضای هیات نمایندگان دو اتاق در محل اتاق مازندران برگزار شد.

رئیس اتاق گلستان در این نشست با عنوان اینکه با نگاه گذشته نمی توان برای آینده برنامه ریزی کرد، گفت: ما در پی آن هستیم که جزیره آشوراده به عنوان وجه اشتراک گلستان و مازندران را به ونیز ایران تبدیل کنیم.

علی محمد چوپانی گفت: اکثر کارشناسانی که با طرح آشوراده مخالفت می کنند اطلاعات درستی ندارند و ما در پی آن هستیم که هم محیط زیست و گونه ها و هم اقتصاد حفظ شود. سطح تراز آبی گمیشان با دریای خزر حدود یک متر است و این منطقه می تواند به ونیز ایران مبدل شود.

او با اشاره به نامگذاری سال جاری تصریح کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی با انبوه ای از مشکلات مواجه هستیم و این سبب ترس تولیدکنندگان می شود. باید ابزار و راهکار برای هدفگذاری استراتژیک حمایت از کالای ایرانی فراهم شود و ملت و دولت باید پای کار آیند.

چوپانی با تاکید بر تامین منافع بخش خصوصی و دولتی اظهار داشت: تامین ارز از مشکلات فراروی سرمایه گذاری در کشور به شمار می رود. با مشکلات موجود و ناثباتی بازار ارز، صادرات صورت نمی گیرد و برای رفع این مشکل باید چاره اساسی اتخاذ و راه مناسب پیدا شود.

رئیس اتاق گرگان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با دستگاه قضایی استان گفت: تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده و بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانکها به بخش های مختلف پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در شورای گفت وگوی بخش دولتی و خصوصی در استان گلستان ضعیف عمل شده است، گفت: اگر حجم نقدینگی در ایران دوباره به چرخش درآید ایران به گلستان تبدیل می شود. برای رفع مشکلات فراروی باید برنامه ریزی اساسی داشته باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه