رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

گزارش پایگاه خبری پرنسا لاتینا از سفر رئیس‌جمهور کرواسی به ایران

فاصله ایران با اتحادیه اروپا کمتر شد

گرابار کیتروویچ با هیات تجاری 46نفره به ایران آمده و قرار است در سفری سه روزه پروژه‌هایی دوجانبه را دنبال کند.

29 اردیبهشت 1395
کد خبر : 1326
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

روز گذشته کولیندا گرابار کیتروویچ رئیس‌جمهوری کرواسی قدم به خاک ایران گذاشت تا در دوران پساتحریم روابط دوجانبه تجاری کرواسی با ایران را تقویت کند. او در حالی به ایران می‌آید که دیگر کشورهای اروپایی نیز تا کنون برای بهره‌برداری از فرصت‌های اقتصادی به ایران هجوم آورده‌اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع رسمی گرابار کیتروویچ با هیات تجاری 46نفره به ایران آمده و قرار است در سفری سه روزه پروژه‌هایی دوجانبه را دنبال کند.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران نیز روز چهارشنبه در کاخ سعدآباد به استقبال همتای کرواسیایی خود رفت. آن‌ها مذاکراتی با یکدیگر خواهند داشت و قراردادهایی را در بخش‌های انرژی، توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری، زیرساخت و علم و فناوری به امضا خواهند رساند.

رئیس‌جمهوری کرواسی علاوه بر این دیدار، با فعالان اقتصادی و اهالی کسب‌وکار ایران نیز دیدار خواهد کرد. هدف از این دیدارها دستیابی به پروژه‌های اقتصادی و برقراری روابط تجاری بیشتر با تجار ایرانی است.

رئیس دولت کرواسی به دنبال همکاری‌های بیشتر تهران و زاگرب است و سعی دارد به کمک هیات‌های تجاری مختلف در این زمینه به صورت جدی فعالیت کند. روز گذشته گرابار با رئیس اتاق البرز دیدار کرد و بخشی از مذاکرات تجاری خود را پیش برد.

نمایندگانی که از کرواسی به ایران آمدند با مقامات بخش‌های گردشگری، فناوری، پزشکی، مهندسی و صنعت دیدار خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، امروز ایران و کرواسی برای تعمیق روابط و مناسبات خود 2سند و یادداشت همکاری امضا کردند. این موافقت‌نامه و یادداشت همکاری پس از نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور و در حضور دو رئیس‌جمهور به امضا رسید. این اسناد توسط مقامات ارشد تهران و زاگرب امضا شد.

موضوعات :
در همین رابطه