رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی

دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به همکاری بخش خصوصی نیاز دارد

مسعود کرباسیان اعلام کرد: پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام بسیاری وجود دارد که به منابع مالی قابل توجهی نیاز دارند. در تبصره 19 قانون بودجه سال 97 پیش‌بینی شده که عمده بار تکمیل این طرح‌ها تنها بر دوش دولت نباشد و بخش خصوصی نیز بتواند با منابع مالی خود پروژه‌ها را تکمیل کند.

10 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13300
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه هفتاد و ششمین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام بسیاری وجود دارد که به منابع مالی قابل توجهی نیاز دارند. در تبصره 19 قانون بودجه سال 97 پیش‌بینی شده که عمده بار تکمیل این طرح‌ها تنها بر دوش دولت نباشد و بخش خصوصی نیز بتواند با منابع مالی خود پروژه‌ها را تکمیل کند.

او معتقد است در صورت درگیر شدن بخش خصوصی با این طرح‌ها بالغ بر 200 تا 800 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به تبصره 19 قانون بودجه 97 اظهار کرد: تبصره 19 نیاز به آئین‌نامه‌ای داشت که با کمک روسای کمیسیون‌های مجلس، نماینده قوه قضائیه و جلسات کارشناسی توسط سازمان برنامه و کمیسیون‌های اتاق بازرگانی، این آئین‌نامه نهایی شده و می‌تواند مستقیم به هیات وزیران ارائه شود تا به مرحله اجرا درآید.

کرباسیان در خصوص نحوه همکاری بخش خصوصی گفت: در صورت همکاری بخش خصوصی، عمده طرح‌ها به آن‌ها واگذار می‌شود و بخش خصوصی می‌تواند از منابع بانکی و بازار سرمایه برای تأمین مالی آن استفاده کند.

او همچنین خبر داد که ممکن است جلسات شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی بنا بر ضرورت در سال 97 از ماهی یک جلسه به ماهی دو جلسه افزایش یابد.

در همین رابطه