رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در جلسه مشترک مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران و تشکل‌های صنعت احداث و انرژی تأکید شد

لزوم افزایش نقش تشکل‌ها در رتبه‌بندی اقتصادی

نشست تشکل‌های صنعت احداث و انرژی بخش خصوصی با مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران برگزار شد. در این نشست که با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر و ارتقای همکاری فی‌مابین بخش خصوصی و مرکز ملی رتبه‌بندی برای شفاف‌سازی و رتبه‌بندی اقتصادی برگزار شده بود بر لزوم افزایش نقش تشکل‌ها در این فرایند تاکید شد.

18 اردیبهشت 1397
کد خبر : 13391
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست تشکل‌های صنعت احداث و انرژی بخش خصوصی با حضور 18 تشکل این صنعت و نماینده معاونت تشکل‌های اتاق ایران با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر و ارتقای همکاری فی‌مابین بخش خصوصی برای شفاف‌سازی و رتبه‌بندی اقتصادی برگزار شد.

مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران در این نشست با اشاره به تبصره ذیل ماده 5 قانون استفاده حداکثر از توان داخلی گفت: هدف از تأسیس مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران ،اجرای تکالیف قانونی به‌منظور  شفاف‌سازی و حمایت از فعالان اقتصادی پرتلاش کشور و تمایز بین فعالان اقتصادی، توسعه فرهنگ ارزیابی و رتبه‌بندی و نیز تعامل با مؤسسات رتبه‌بندی بین‌المللی است.

امین‌الله فرهادی، افزود: با این هدف، مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران در سال 1396 تأسیس و در سال 1397 پس از اجرای فرآیند ایجاد ساختار و سند چشم‌انداز اهداف و مأموریت‌ها وارد فاز عملیاتی شده است.

او ادامه داد: تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای بخش خصوصی، کانون همکاری مرکز ملی رتبه‌بندی در ارزیابی‌ها  و تدوین مقررات و دستورالعمل‌ها و شاخص‌های ارزیابی هستند ازاین‌رو، مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران از مشارکت حداکثری تشکل‌های بخش خصوصی استقبال می‌کند.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های صنعت احداث و انرژی بخش خصوصی به بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهاد‌های خود پرداخته و بر رفع دغدغه‌ها و هم‌افزایی، تعامل و شفاف‌سازی و افزایش نقش تشکل‌ها در رتبه‌بندی تأکید کردند.

در همین رابطه