رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

محسن جلال‌پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران خبر داد

مذاکره برای ایجاد بانک مشترک ایران و سنگاپور

به گفته رئیس اتاق ایران، بحث جدی برای شرکت‌های هلدینگ مشترک برای صادرات و تولید کالاهای ایرانی در منطقه‌ای که بازارهای خوبی در سنگاپور دارند، مطرح شد و استقبال خوبی صورت گرفت.

31 اردیبهشت 1395
کد خبر : 1341
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محسن جلال‌پور، رئیس اتاق ایران سفر مقامات دولتی و نمایندگان بخش خصوصی ایران را به سنگاپور بسیار موفق دانست و برای «پایگاه خبری اتاق ایران» توضیح داد: «سفر بسیار موفقی بود. جناب آقای دکتر ربیعی، معاونین و بعضی از مدیران شرکت‌ها و هلدینگ‌های مربوط به صندوق‌ها و بخش خصوصی حضور داشتند. از مهم‌ترین تصمیم‌ها و توافق‌هایی که مطرح شد، بحث ارتباطات بانکی بود.»
جلال‌پور در تشریح توافق‌های بانکی با سنگاپور می‌گوید: «
جناب دکتر ربیعی با وزرای محترم صحبت کردند، ما هم با مجموعه تجار و فعالان بازرگانی و رئیس اتحادیه و سندیکای صنعت و تجارت‌شان در زمینه ایجاد یک بانک مشترک بین ایران و سنگاپور با سرمایه مشترک با توجه به شرایط پساتحریم صحبت کردیم. این صحبت‌ها با توجه به نرم‌افزارها و ‌سخت‌افزارهایی که سنگاپور در دنیا دارد و در منطقه اول است، صورت گرفت.» 

رئیس اتاق ایران، در خصوص سایر بحث‌های مطرح شده، این‌طور توضیح می‌دهد:«همین‌طور بحث جدی برای شرکت‌های هلدینگ مشترک برای صادرات و تولید کالاهای ایرانی در منطقه‌ای که بازارهای خوبی در سنگاپور دارند مطرح شد و استقبال خوبی صورت گرفت.» 

جلال‌پور در انتها با اعلام خبر سفر بعدی سنگاپوری‌ها به ایران می‌گوید:«تجار و فعالان بازرگانی و هم مجموعه فدراسیون تجارت و صنعت‌شان قول دادند که سفری به ایران داشته باشند. آقای انصاری، سفیر محترم‌مان هم مقدمه سفر را فراهم کردند و پیگیری کارها را انجام دادند.امیدوار هستیم ادامه کار را با سفری که به زودی فدراسیون تجارت و صنعت سنگاپور به ایران خواهد داشت، صورت گیرد و توافق‌های عملی انجام شود.»

 

[لطفا برای دیدن ویدئوی این گفت و گو کلیک کنید.]

در همین رابطه