رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در جلسه تشکل‌های محصولات فلزی و ماشین‌آلات با مرکز ملی رتبه‌بندی تأکید شد

ایجاد اعتماد متقابل بین سرمایه‌گذار و سرمایه پذیر با ابزار رتبه‌بندی

جلسه 11 تشکل محصولات فلزی و ماشین‌آلات با مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران جهت هماهنگی و توسعه همکاری فی‌مابین بخش خصوصی در راستای شفاف‌سازی و رتبه‌بندی اقتصادی برگزار شد.

07 خرداد 1397
کد خبر : 13688
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

11 تشکل محصولات فلزی و ماشین‌آلات برای افزایش هماهنگیو توسعه همکاری‌ها در حوزه شفاف‌سازی و رتبه‌بندی اقتصادی، جلسه‌ای با مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران برگزار کردند.

مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران با اشاره به تبصره ذیل ماده 5 قانون استفاده حداکثر از توان داخلی، گفت: هدف از تأسیس مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران اجرای تکالیف قانونی به‌منظور ارزیابی و شفاف‌سازی بنگاه‌ها و حمایت از فعالان اقتصادی و تمایز میان آنان با این هدف مرکز در سال 1396 تأسیس و پس از اجرای فرآیند تدوین سند چشم‌انداز، ساختار، اهداف و مأموریت در سال 1397 وارد فاز عملیاتی شده است.

امین‌الله فرهادی در نشست تشکل‌های فلزات که با حضور نماینده معاونت تشکل‌های اتاق ایران برگزار شد، افزود: تشکل‌های بخش خصوصی می‌توانند محور مشارکت و همکاری ملی رتبه‌بندی در ارزیابی‌ها  و تدوین مقررات و دستورالعمل‌ها و همین‌طور شاخص‌های ارزیابی باشند.

فرهادی ادامه داد: همه تشکل‌های بخش خصوصی باید در تدوین شاخص‌ها مشارکت داشته باشند تا با کمک همدیگر بتوانیم مسیر تعامل با صاحبان سرمایه و دانش فنی را داخل و خارج فراهم کنیم.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های محصولات فلزی و ماشین‌آلات به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند.

به اعتقاد آنها در دنیای امروز دوام و بقای اقتصادی شرکت‌ها و همچنین تشکل‌ها بدون وجود رتبه‌بندی بسیار سخت است و فقط با ابزار رتبه‌بندی می‌توان اعتماد متقابل بین سرمایه‌گذار و سرمایه پذیر  را برقرار کرد.

نمایندگان تشکل‌های فلزی، بر رفع دغدغه‌ها و تعامل بیشتر و همین‌طور شفاف‌سازی و افزایش نقش تشکل‌ها در ارزیابی و رتبه‌بندی تأکید کردند.

در پایان مقرر شد تشکل‌های حاضر نظرات حوزه فعالیت خود را در مورد مدل‌های رتبه‌بندی تشریح شده به مرکز ملی رتبه‌بندی منعکس کنند تا در جلسه بعدی در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

در همین رابطه