شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

دبیر علمی رویداد تجاری فن‌آوری‌های پیشرفته در گفت‌و‌گو با «پایگاه خبری اتاق ایران»

اتاق ایران، سرمایه‌گذاران را به صاحبان فناوری معرفی می‌کند

رویداد تجاری فن‌آوری‌های پیشرفته ایران، سه‌شنبه پنجم تیرماه در اتاق ایران برگزار می‌شود. این رویداد فرصتی است جهت تعامل و آشنایی میان سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع بخش خصوصی و فناوران صنایع پیشرفته در کشور.

13 خرداد 1397
کد خبر : 13771
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رویداد تجاری فن‌آوری‌های پیشرفته ایران برای تعامل و آشنایی میان سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع بخش خصوصی با فناوران صنایع پیشرفته، پنجم تیرماه در اتاق ایران برگزار می‌شود.

خشایار خازن، رئیس دپارتمان فناوری‌های همگرا دانشگاه خاتم که به عنوان دبیر علمی رویداد تجاری فن‌آوری‌های پیشرفته ایران منتخب شده است، درباره هدف برگزاری این رویداد به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: از یک سو به دنبال معرفی فناوری پیشرفته و توانایی داخلی برای پیاده‌سازی در صنعت هستیم؛ از سوی دیگر می‌خواهیم آنچه صاحبان صنایع و سرمایه کشور در فناوری به دنبال آن هستند را معرفی کنیم.

او توضیح می‌دهد: این رویداد محلی است که فناوران در آن خواهند توانست برای پژوهش‌های خود جهت‌گیری مناسب را پیدا کنند تا دستاوردهای آن‌ها مانند قدیم در آرشیو کتابخانه‌ها خاک نخورد. همچنین سرمایه‌گذاران می‌توانند راهکاری پیدا کنند که به جای سرمایه‌گذاری ناگزیر در بانک‌ها، خرید ارز و ملک، یا واسطه‌گری در تجارت، بتواند در عین سودآوری عامل ایجاد شغل، توانمندسازی کشور و ایجاد یک جامعه باشند.

محقق انیستیتو علوم نانو پاریس- فرانسه درباره نقاط افتراق این رویداد با سایر رویدادهای مشابه بیان کرد: رویداد تجاری فن‌آوری‌های پیشرفته ایران به دست بخش خصوصی و با حضور صاحبان سرمایه بخش خصوصی برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: در عین اینکه نقش حمایتی و نظارتی دولت در نهادینه‌سازی ورود فناوری‌های پیشرفته به صنایع کشور لازم و حیاتی است، پیاده‌سازی آن به دلیل کاملاً واضح تنها با ورود بخش خصوصی که خود ذی‌نفع مستقیم دستاوردهای آن است و برخلاف مدیریت دولتی دیدی طولانی‌مدت و آینده‌نگر به آن خواهد داشت، امکان‌پذیر خواهد بود.

این عضو کمیته مشورتی اتاق ایران با اعتقاد به اینکه صنایع خدماتی از سودآوری خوبی برخوردار هستند، اظهار کرد: این صنایع نمی‌توانند به عنوان پارامتری تعیین‌کننده در ایجاد یک اقتصاد امن و مقاومتی عمل کنند. از سوی دیگر در نبود صنایع تولیدی که عامل ایجاد سرمایه موردنیاز صنایع خدماتی هستند، این صنایع قادر به رفع نیازهای کشور نیستند.

به گفته خازن محصولات معرفی‌شده توسط تیم داوری مجرب علمی در حوزه‌های مختلف فناوری، تجارت و مالکیت فکری داوری می‌شوند تا سرمایه‌گذاران از اصالت و درست بودن ارائه‌ها اطمینان داشته باشند.

این محقق نانو تکنولوژی در پایان تأکید کرد که با نظارت اتاق ایران و کمیته‌های تخصصی آن بر روند اجرای رویداد و مذاکرات تجاری آن، فناوران می‌تواند از محرمانگی و حفاظت از مالکیت فکری محصولات خود در کل پروسه اطمینان داشته باشند.

موضوعات :
در همین رابطه