رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

به سرپرستی غلامحسین شافعی

هیات تجاری اتاق ایران راهی فرانسه شد

هیات تجاری اتاق ایران به سرپرستی غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، راهی فرانسه شد تا مذاکره با فعالان اقتصادی این کشور را در دستور کار قرار دهد.

03 تیر 1397
کد خبر : 14029
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات تجاری اتاق ایران به سرپرستی غلامحسین شافعی، برای مذاکره و تعامل با برخی مقامات دولتی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی فرانسه راهی این کشور شد.

هیات اقتصادی ایران قرار است در این سفر بر سر راهکارهای همکاری مشترک، مذاکراتی را با طرف اروپایی خود داشته باشد.

اهمیت حفظ و تقویت روابط اقتصادی پس از اعمال تحریم‌های آمریکا دو چندان شده است به همین دلیل ایران و اروپا به دنبال رایزنی بیشتر بر سر منافع اقتصادی مشترک هستند.

در روزهایی که مقامات سیاسی و مذاکره‌کنندگان وزارت امور خارجه مذاکره با مقامات اتحادیه اروپا بر سر حفظ برجام را دنبال می‌کنند، فعالان اقتصادی نیز به دنبال رایزنی بر سر راه‌های همکاری مشترک با کشورهای اروپایی هستند.

فرانسه بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و یکی از اعضای مؤسس اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است که در دهه‌های اخیر همواره یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران در اروپا بوده و به‌ویژه در پسابرجام روابط اقتصادی قابل‌توجهی با ایران داشته است.

پس از خروج آمریکا از برجام، ایران تداوم حضور در توافق هسته‌ای را به تأمین منافع خود از سوی اروپا منوط کرد و در این مسیر،انجام مذاکرات فشرده با اتحادیه اروپا را در دستور کار قرار داد؛ بر این اساس سفر فعلی هیات تجاری اتاق ایران به فرانسه می‌تواند از اهمیت بالاتری برخوردار باشد.

موضوعات :
در همین رابطه