رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

نایب‌رئیس اتاق ایران در نشست با مشاور ارشد یونیسف مطرح کرد

رسیدگی به امور کودکان با کمک استارتاپ‌ها

در دیدار مشاور ارشد یونیسف با نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها به منظور رفع مشکلات و مسائل کودکان در ایران مورد تأکید قرار گرفت.

04 تیر 1397
کد خبر : 14034
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مشاور ارشد یونیسف با حضور در اتاق ایران با نایب‌رئیس اتاق ایران دیدار کرد. در این نشست بر لزوم استفاده از ظرفیت استارت آپ ها برای رسیدگی به مشکلاتی که کودکان در سطح جامعه با آنها مواجه هستند، تأکید شد.

پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به نقش ایران در منطقه و تلاش برای توسعه اقتصادی باسرعت بیشتر در سال‌های آینده، افزایش درصد موفقیت استارتاپ‌ها را در برقراری فضای صلح برای مردم منطقه بسیار مهم دانست و گفت: چشم‌انداز اقتصاد ایران با حمایت از استارتاپ‌ها که توسط نیروهای جوان، تحصیل‌کرده و کارآمد شکل می‌گیرد، روشن‌تر از گذشته است.

وی افزود: در این شرایط اتاق ایران همواره از برپایی سمینارها، کارگاه‌های تخصصی آموزشی و هرگونه برنامه که در راستای ارتقای این‌گونه فعالیت‌ها در میان بخش‌های خصوصی کشور باشد، حمایت می‌کند. خرسندیم که امروز استارتاپ‌های موفقی در کشور فعالیت می‌کنند و این بیانگر گر پیشرفت و حرکت به طرف مدرن‌سازی اقتصاد ایران است.

سلطانی تصریح کرد: بعضی‌ها معتقدند فعالان اقتصادی عضو اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، نگاه سنتی دارند و به کسب‌وکارهای نو بی‌علاقه‌اند. در این راستا راه‌اندازی استارتاپی به نام Startup Chamber در اتاق‌ها، نقطه عزیمتی برای حرکت‌های جدی‌تر اتاق در حوزه حمایت از استارتاپ‌ها خواهد بود.

وی گفت: اتاق‌های پیشرو و فعال دنیا چند سالی است که به حوزه مدیریت نوآوری، فناوری و حمایت از فضای مساعد کارآفرینی و استارتاپ‌ها توجه کرده و برای این بخش، واحدهایی را در مجموعه اتاق‌ها ایجاد کرده‌اند؛ ازجمله این اتاق‌ها، اتاق اقتصادی فدرال اتریش است.

در ادامه این دیدار، کریس فابین، مشاور ارشد یونیسف در امور نوآوری با اشاره به کارگاه آموزشی طرح‌های نوآوری برای کودکان در ایران که قرار است در اتاق ایران برگزار شود و گفت: در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، باید به دنبال راه‌حل‌هایی برای مسائل کودکان باشیم؛ ما معتقدیم که استارتاپ‌ها می‌توانند بسیاری از این راه‌حل‌ها را ارائه دهند. امیدوارم بتوانیم با همکاری اتاق ایران برای ساختن چنین ظرفیتی در ایران تلاش کنیم.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران با همکاری دفتر یونیسف در تهران، اولین کارگاه "طرح‌های نوآوری برای کودکان در ایران" را امروز از ساعت 8:30 الی 16:30 در طبقه نهم ساختمان قدیم اتاق ایران برگزار می‌کند.

موضوعات :
در همین رابطه