رادیو مجازی اتاق ایران - 31 اردیبهشت 1403

به‌واسطه ملاحظات زیست‌محیطی استفاده از زباله‌های پلاستیکی و الکترونیکی

تایلند، بازرسی‌های گمرکی را تشدید کرد

اطلاعات رسیده به اتاق ایران حاکی از این است که گمرک تایلند به‌واسطه ملاحظات زیست‌محیطی استفاده از زباله‌های پلاستیکی و الکترونیکی، ازاین‌پس محموله‌های وارداتی به این کشور را با حساسیت بیشتری بازرسی خواهد کرد. همچنین این کشور فرایندی برای اخذ مجوز برای واردات قانونی این اقلام در نظر گرفته است.

04 تیر 1397
کد خبر : 14036
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

خبرها حاکی از این است که گمرک تایلند به دلیل جدی بودن ملاحظات زیست‌محیطی ناشی از استفاده از زباله‌های پلاستیکی، بازرسی محموله‌های وارده به این کشور را با حساسیت و دقت بیشتری انجام خواهد داد و ازاین‌پس تمام کانتینرها به‌منظور کنترل مواد یک‌بارمصرف وارد شده به تایلند تحت بازرسی قرار خواهند گرفت.

طبق آمار منتشر شده، در پنج ماه اول سال 2018، مواد پلاستیکی یک‌بارمصرف وارد شده به تایلند نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده و واردات قطعات الکترونیکی دست‌دوم نیز در این سال روند افزایشی را طی کرده است.

ارزش واردات مواد پلاستیکی یک‌بارمصرف در شش ماه اول سال 2018 بالغ‌بر 1.3 میلیارد بات بوده که نسبت به واردات این مواد در سال 2017 از رشد سه برابر برخوردار بوده است.

تفکیک این کالا بر اساس مبدأ نشان می‌دهد حدود 43 درصد از این مقدار از ژاپن، 14 درصد از ایالات‌متحدهٔ آمریکا و 11 درصد از مبدأ هنگ‌کنگ وارد تایلند شده است

همچنین  داده‌های مربوط به زباله‌های الکترونیکی نیز روند افزایشی مشابهی را نشان می‌دهد که از جمله عوامل افزایش این میزان واردات، ممنوعیت ورود این کالاها به چین و در نتیجه ورود آن‌ها به بازارهای سایر کشورهای منطقه برآورد می‌شود.

درمجموع به‌واسطه این اتفاقات، ازاین‌پس کانتینرها و محموله‌های وارد شده به تایلند با استفاده از X-Ray بازرسی خواهند شد و این مسئله باید موردتوجه تجار قرار بگیرد.

البته گمرک تایلند فرایندی برای اخذ مجوز از سازمان‌های مربوطه برای واردات مواد پلاستیکی یک‌بارمصرف و وسایل الکترونیکی ازکارافتاده در نظر گرفته است.

موضوعات :
در همین رابطه