شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در پی دیدار وزیر صنعت و نمایندگان اتحادیه‌های صنفی مقرر شد

تشکیل 4 کمیته برای مشکلات بازاریان

به دستور وزیر صنعت مقرر شده 4 کمیته متشکل از نمایندگان اصناف برای بررسی و حل مشکلات بازاریان تشکیل شود.

05 تیر 1397
کد خبر : 14060
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پی دیدار با نمایندگان اتحادیه‌های صنفی دستور داد چهار کمیته متشکل از نمایندگان اصناف برای بررسی و حل مشکلات بازاریان تشکیل شود و بر واحدهای دریافت کننده ارز دولتی، از مرحله تخصیص تا عرضه نظارت کند.

در نشست دیروز وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد کمیته‌های چهارگانه با هماهنگی معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارتخانه تشکیل شود. مهم‌ترین وظیفه این کمیته‌ها، پیگیری مسائل پیش روی اصناف مانند موضوع ترخیص کالا در گمرک و ارز است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست تصریح کرد: اتفاق‌های اخیر در بازار با دلسوزی و همراهی نظام و اصناف به حادثه‌ای منجر نمی‌شود و همراهی اصناف می‌تواند جلو این سوءاستفاده‌ها را بگیرد.

محمد شریعتمداری تأکید کرد باید در چنین موقعیت‌هایی میان نظام و مردم انسجام شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: نباید بگذاریم هزینه‌ای به نظام تحمیل شود و در سایه حفظ امنیت و همراهی اصناف، دوباره آرامش به بازار بر خواهد گشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشبیه فشارهای اقتصادی کنونی به فشارهای زمان جنگ تحمیلی تصریح کرد: لازمه عبور از این فشارها صبر و تحمل است.

بر اساس این گزارش، دیروز، دوشنبه گروهی که گفته می‌شود از کسبه و بازاریان تهران بودند، مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان تجمع کرده و رفع برخی مشکلات صنفی و اقتصادی خود را خواستار شدند.

برخی افراد با سوءاستفاده از فضای موجود ضمن سردادن شعار قصد ایجاد تنش، درگیری و همچنین تخریب اموال عمومی و شخصی را داشتند که با اقدام نیروهای انتظامی روبرو شدند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز امروز اعلام کرد: فهرست کالاهای وارد شده با ارز 4200 تومانی، در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات منتشر می‌شود.

همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه بخشنامه ممنوعیت واردات 1339 کالای مشابه تولید داخل را برای اجرا به گمرک‌های سراسر کشور ابلاغ کرد.

در همین رابطه