رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته نخست تیرماه 1397

از بین مهم‌ترین آمار و ارقام اقتصاد جهان در هفته گذشته می‌توان به مواردی چون نرخ تورم منطقه یورو در ماه اخیر، اصلاح نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی و رکوردشکنی در بازار نفت اشاره کرد.

09 تیر 1397
کد خبر : 14102
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در هفته‌ای که گذشت اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه نمود:

269 میلیون شغل

سازمان بین‌المللی کار: اگر تا سال 2030 سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه‌های آموزش، سلامت و خدمات اجتماعی به 2 برابر میزان کنونی برسد، 269 میلیون شغل جدید در این حوزه‌ها ایجاد خواهد شد.

2.8 میلیارد نفر

سازمان بین‌المللی کار: در سراسر جهان 2.8 میلیارد نفر در بخش خصوصی مشغول کار هستند که بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط 35 درصد از این افراد را در استخدام خود دارند.

8 میلیارد نفر

بانک جهانی: در افق 2025 حدود 8 میلیارد نفر از جمعیت جهان –که در آن زمان به 8.2 میلیارد نفر خواهد رسید- به اینترنت پهن‌باند و گوشی‌های تلفن همراه هوشمند دسترسی خواهند داشت.

65 درصد

بانک جهانی: 65 درصد از افرادی که زیر خط فقر مطلق زندگی می‌کنند را افراد شاغل در بخش کشاورزی تشکیل می‌دهند.

100 میلیارد دلار

صندوق بین‌المللی پول: حملات سایبری می‌توانند سالانه تا 100 میلیارد دلار به نظام مالی جهان زیان وارد کنند.

3.8 درصد

آنکتاد: آمارهای اولیه آنکتاد و سازمان تجارت جهانی نشان می‌دهد که حجم صادرات در جهان طی سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به دوره مشابه سال قبل 3.8 درصد افزایش یافته است.

74 دلار

بلومبرگ: بهای هر بشکه نفت خام سبک تگزاس روز پنج‌شنبه برای اولین بار در بیش از 3.5 سال اخیر از مرز 74 دلار عبور کرد.

11 میلیون بشکه

رویترز: عربستان قصد دارد در ماه آینده میلادی تولید نفت خود را به 11 میلیون بشکه در روز برساند که این رقم یک بالاترین میزان تولید نفت در تاریخ صنعت نفت عربستان خواهد بود.

4 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): کشورهایی که به‌طور کامل مفاد توافقنامه تسهیل تجارت را رعایت می‌کنند، می‌توانند هزینه‌های تجاری خود را تا 4 درصد کاهش دهند.

76 هزار شغل

وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس: در یک سال اخیر سرمایه‌گذاران خارجی تقریباً 76 هزار شغل جدید در انگلیس ایجاد کرده‌اند.

107 میلیارد دلار

سی‌ان‌ان مانی (CNN Money): بانک مرکزی چین نرخ ذخیره قانونی بانک‌های تجاری را به میزان 0.5 درصد کاهش داد تا امکان تزریق 700 میلیارد یوان (107 میلیارد دلار) به نظام مالی این کشور را فراهم کند.

2 درصد

یورو استات: برآوردهای اولیه حکایت از این دارد که شاخص تورم در ماه ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر) رقمی معادل 2 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است.

81 درصد

ای‌مارکتر (eMarketer): بر اساس نتایج یک مطالعه میدانی، 81 درصد از آمریکایی‌ها در طول خرید خود از یک فروشگاه، در فکر یافتن تخفیف‌های ویژه هستند.

78 درصد

ای‌مارکتر (eMarketer): در نظرسنجی اینترنتی مؤسسه Clicktale از کاربران آمریکایی و انگلیسی، 78 درصد از این کاربران اعلام کرده‌اند که در هنگام خرید عقلایی رفتار می‌کنند و تحت تأثیر احساسات قرار نمی‌گیرند.

171 میلیون تن

استاتیستا: در فاصله سال‌های 1988 تا 2016 چین دست‌کم 171 میلیون تن ضایعات پلاستیکی به ارزش 81 میلیارد دلار وارد کرده است.

2 درصد

نیویورک تایمز: وزارت بازرگانی آمریکا نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی را که قبلاً 2.2 درصد اعلام شده بود را به 2 درصد تعدیل کرد.

در همین رابطه