رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در دیدار غلامحسین شافعی و رئیس اتاق اقتصاد فدرال اتریش مطرح شد

توسعه روابط با اتریش اولویت فعالان اقتصادی ایران است

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران و هیات اقتصادی همراه، در جریان سفر به اتریش، دیروز با رئیس اتاق اقتصاد فدرال اتریش، دیدار کرد. در این نشست که در شهر وین و در محل اتاق اقتصاد فدرال اتریش برگزار شد، بر نقش ارتباط‌دهی اتریش در روابط سیاسی و اقتصادی تاکید و مقرر شد هیاتی از این کشور برای توسعه روابط اقتصادی عازم ایران شود.

14 تیر 1397
کد خبر : 14210
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که در راس هیاتی اقتصادی به همراه رئیس جمهور به اتریش سفر کرده است، دیروز با رئیس اتاق اقتصاد فدرال اتریش، دیدار و گفت‌وگو کرد.

غلامحسین شافعی با اشاره به دیدار قبلی خود با رئیس اتاق اقتصاد فدرال اتریش، گفت: اینکه ما در مدت کوتاهی دوباره همدیگر را می‌بینیم، نشانه عزم و توجه دوجانبه برای بهبود و توسعه روابط اقتصادی است و آینده‌ای روشن و پربار را نوید می‌دهد.

شافعی ادامه داد: پس از سفر قبلی هیات اقتصادی اتاق ایران به اتریش، بلافاصله اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش در اتاق ایران تشکیل شد و حساسیت و اهمیت روابط اقتصادی ما با اتریش به قدری بود که پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران، ریاست این اتاق مشترک را برعهده گرفت.

او ارتباط با اتریش را یکی از اولویت‌های فعالان اقتصادی ایران برشمرد و تصریح کرد: نگاه فعالان اقتصادی ایرانی به روابط با اتریش، با نگاهی که به روابط با دیگر کشورهای اروپایی دارند متفاوت است و این ناشی از جایگاه ویژه اتریش در ارتباط‌ دهی و میانجیگری در روابط سیاسی و اقتصادی دیگر کشورهاست.

رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه اولین سفر رئیس جمهور کشورمان در دور دوم مسئولیت خود به اتریش انجام شده است، اظهار امیدواری کرد: رایزنی فعالان اقتصادی ایران و اتریش همزمان با دیدار روسای جمهور دو کشور، نقطه عطفی در روابط اقتصادی دو کشور باشد.

شافعی در پایان از رئیس اتاق اقتصاد فدرال اتریش دعوت کرد در راس یک هیات اقتصادی به ایران سفر کند.

در ادامه، رئیس اتاق اقتصاد فدرال اتریش ضمن خوشامدگویی به هیات ایرانی، تصریح کرد: همانطور که رئیس اتاق ایران گفت، اتریش همواره به عنوان یک پل ارتباطی بوده و به ویژه در فضای سیاسی در نقظ برقرار کننده ارتباط بین کشورهای دیگر عمل کرده است.

او افزود: از نگاهی دیگر، اتریش نقش ارتباط دهی اقتصادی را نیز بر عهده گرفته و به طور خاص در قلب اروپا توانسته است پل ارتباطی کشورهای مختلف باشد و بر همین اساس دفتر اقتصادی اتریش از سال 1997 تا امروز به طور ممتد فعالیت داشته است.

رئیس اتاق اقتصاد فدرال اتریش تصریح کرد: این دفتر نه تنها برای ایجاد یک گفتمان دو جانبه و چند جانبه بین کشورها، بلکه برای تقوبت روابط دوستانه ما نیز اهمیت به سزایی داشته است.

او حضور هیات ایرانی در اتاق اقتصاد فدرال اتریش را نشانه‌ عزم راسخ طرف ایرانی برای توسعه همکاری‌ها دانست و افزود: ایران به عنوان یک کشور مهم در منطقه خاورمیانه، ظرفیت‌های قابل توجهی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دارد و تلاش ما بر این خواهد بود که بتوانیم در بهترین زمان ممکن، یک هیات اقتصادی به ایران بفرستیم.

موضوعات :
در همین رابطه