رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

توافق پوتین و ترامپ نفت را به بشکه‌‎ای ۳۰۰ دلار می‌رساند

به اعتقاد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چین، انگلیس و فرانسه که در شورای امنیت سازمان ملل متحد حق وتو دارند،باید شرایط به وجود آمده در برجام را با جدیت دنبال کنند و از دیدارهای ترامپ که بُعد اقتصادی دارد، غافل نباشند.

26 تیر 1397
کد خبر : 14397
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشور آمریکا و روسیه اگر به تفاهماتی برسند می‌توانند شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که قیمت نفت به حدود بشکه‌ای ۳۰۰ دلار برسد.

شهروز برزگر کلشانی، در خصوص دیدار ترامپ و پوتین، اظهار داشت: موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید مورد ارزیابی قرار گیرد، یکی از محورهای دیدار ترامپ با پوتین همین امر بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ قبل از دیدار با رئیس جمهور روسیه، پوتین را دشمن خود نمی‌‎دانست بلکه او را رقیب تلقی می‌کند که باید با وی مذاکره شود، بیان کرد: برنامه‌های اقتصادی 2 کشور روسیه و آمریکا در زمینه فروش نفت و فرآورده‌های نفتی با توجه به شرایط غرب آسیا می‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: 2 کشور آمریکا و روسیه اگر به تفاهماتی برسند می‌توانند شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که قیمت نفت به حدود بشکه‌ای 300 دلار برسد، اگر دیدار پوتین و ترامپ چنین دستاوردی داشته باشد، آینده تاریکی در انتظار اتحادیه اروپا، چین و هندوستان قرار دارد.

برگزر کلشانی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که اگر همکاری‌های روسیه و آمریکا به نتیجه برسد، بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان را زمین گیر خواهد کرد، ادامه داد: اگر مباحث اقتصادی در نظر گرفته شود، زنگ خطری برای چین، اتحادیه اروپا و چین خواهد بود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد ما این است که سایر کشورها یعنی چین، انگلیس و فرانسه که در شورای امنیت سازمان ملل متحد حق وتو دارند، شرایط به وجود آمده در برجام را با جدیت دنبال کنند و از این دیدارهای ترامپ که بُعد اقتصادی دارد، غافل نباشند زیرا ممکن است شرایط را برای آن‌ها سخت‌تر کند.

 

در همین رابطه