رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق یزد در نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی با استاندار

تنها راه حل مشکلات کشور، گفتمان است

نخستین جلسه گفت‌و‌گوی بخش خصوصی یزد با استاندار و مدیران که در زیرمجموعه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تشکیل می‌شود، در اتاق یزد برگزار شد و چالش‌های موجود، مشکلات تولید و راهکارهای تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گرفت.

30 تیر 1397
کد خبر : 14441
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد درنخستین نشست گفت و گوی بخش خصوصی یزد با استاندار گفت: تنها راه حل مشکلات گفتمان است. برای حل مشکلات هر صنف یک جلسه اقتصاد مقاومتی استان در دفتر همان صنف برگزار و راه حل ارائه خواهد شد. نظرات رئیس اتاق به عنوان نماینده بخش خصوصی و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده دستگاههای دولتی قابل قبول است.

محمدرضا قمی افزود: مردم و فعالان بخش خصوصی به بالاترین مقام استان اعتماد کامل داشته و با این اعتماد  مطمئنا می توان تمام مشکلات و موانع را در کنار هم حل کرد. فعالان اقتصادی باید تلاشهای مدیریت جدید استان بخصوص حوزه اقتصادی آن را به فال نیک گرفته و در حفظ و نگهداری آن تمام تلاش خود را انجام دهند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد نیز در این نشست گفت: تداوم این دیدارها و جلسات کمک خواهد کرد که با تعامل بین دولت و بخش خصوصی نتایج مطلوب و مورد نظر حاصل شود. خواستار توجه بیشتر سازمان منابع طبیعی استان در پاسخ به استعلام های صورت گرفته هستیم که می‌تواند باعث افزایش اشتغال در استان شود.

سعید افضلی پور با بیان عملکرد مثبت استانداری یزد و سازمان صنعت استان افزود: خواستار ادامه این روند در سال آتی هستیم تا در شرایط سخت اقتصادی، معدنکاران مجال پشت سر گذاشتن مشکلات مالی را داشته باشند. 

افضلی پور با اشاره به عملکرد شورای معادن استان به ریاست استاندار تأکید کرد: در این جلسه، موضوع رسیدگی به پرونده های معدنی معطل در سازمان منابع طبیعی استان نیز مطرح شد که مورد استقبال استاندار قرار گرفت و ایشان دستور رویکرد تعاملی سازمانها را در استان با بخش تولید دادند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد هم درباره این جلسه گفت: در شرایطی که کشور برای مقابله با تشدید تحریم های دشمنان آماده می شود، گسترش ارتباط مدیران دولتی با بخش خصوصی ضروری است. بر همین اساس برنامه‌هایی از سوی استاندار و نیز نخبگان بخش خصوصی ارائه شده که در حال بررسی و اجراست.

محمدرضا علمدار یزدی درباره برخی از این برنامه‌ها گفت: برگزاری جلسات منظم، پیوسته و مستقیم با بخش خصوصی و اعلام بدون دغدغه مشکلات و راهکارهای انجمن ها و صنوف برای حل مسائل یکی از این طرح ها بوده است.

علمدار یزدی ادامه داد: استاندار یزد بعد از شنیدن مشکلات تولیدکنندگان صراحت در بیان مسائل را بسیار ضروری دانست و به مدیرانی که در ارائه خدمات به بخش خصوصی کارآمدی لازم و مورد انتظار دولت را ندارند هشدار داد تا هرچه سریع‌تر نکات و مسائل بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه سیدمجتبی حسینی پور، دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به ارتباط نزدیک دیدگاه های بخش دولتی و خصوصی تصریح کرد: بخش خصوصی در این نشست همراهی خود را با دولت اعلام کرده و به منظور بررسی بیشتر پیشنهادات ارائه شده و اتخاذ تصمیمات عملی مقرر شد مباحث هرکدام از انجمن های تخصصی بصورت مجزا در جلسات ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مطرح و پیگیری شود تا تاب آوری اقتصاد استان در شرایط پیش رو افزایش یابد.

در این نشست نمایندگان انجمن های تخصصی حوزه تولید استان (آهن و فولاد، کاشی و سرامیک، نساجی، مواد شیمیایی، صنایع غذایی، معادن، سیم و کابل) به بیان نقطه نظرات، چالش های پیش رو و درخواست های خود پرداخته و پیشنهاداتی مطرح کردند.

موضوعات :
در همین رابطه