رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

در نشست فعالان بخش خصوصی با سفرای ایران در کشورهای افریقایی مطرح شد

دستگاه دیپلماسی به توسعه مناسبات اقتصادی با آفریقا کمک کند

همزمان با همایش مشترک سفرای ایران و فعالان بخش خصوصی که به همت معاونت‌ بین‌الملل اتاق ایران برگزار شد، سفرای ایران در کشورهای آفریقای در قالب کارگروه تخصصی آفریقا روبروی فعالان اقتصادی همکار با این کشورها نشستند تا ضمن تبادل‌نظر درباره زمینه‌های همکاری با کشورهای آفریقایی، راهکارهای حل مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را نیز بررسی کنند.

09 مرداد 1397
کد خبر : 14625
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

یکشنبه هفته جاری، همایش مشترک سفرا و روسای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران با فعالان اقتصادی به همت معاونت بین‌الملل اتاق ایران برگزار شد. در حاشیه این همایش، کارگروه تخصصی آفریقا با حضور سفرای ایران در کشورهای آفریقای جنوبی، کنیا، تانزانیا، زیمباوه، زامبیا، اوگاندا، غنا، ساحل‌عاج، گینه کوناکری، کنگو، نیجریه، مالی، موریتانی، سنگال، ماداگاسکار، سیرالئون، نامیبیا، تونس و الجزایر و همچنین با حضور مدیرکل آفریقا وزارت امور خارجه و روسای اتاق‌های معین کشورهای آفریقایی، اتاق مشترک ایران و آفریقا و تشکل‌های بخش خصوصی در محل اتاق ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست سفرای کشورمان در خصوص آخرین وضعیت روابط  اقتصادی و تجاری کشور محل خدمت خود با جمهوری اسلامی ایران اطلاعاتی ارائه دادند و سپس در خصوص چگونگی برقراری روابط بانکی و روابط تجاری به‌صورت تهاتر کالا بحث و تبادل‌نظر به عمل آمد.

همچنین در این جلسه به مشکلات و موانع پیش روی فعالین بخش خصوصی ازجمله مسائل بانکی و مشکلات حمل‌ونقل مورد بررسی قرار گرفت و هر یک از سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خصوص فرصت‌ها و امکانات کشور محل مأموریت خود توضیحاتی ارائه دادند.

 در این جلسه بخش‌ها و حوزه‌های دارای  ظرفیت همکاری با کشورهای آفریقایی شامل دارو، تجهیزات پزشکی، خدمات فنی مهندسی، کشت فرا سرزمینی، ماشین‌آلات کشاورزی، لوازم پلاستیکی، محصولات پتروشیمی، فراورده‌های سوختی و ساختمان‌سازی  اعلام و مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان ضمن بررسی زمینه‌های همکاری دستگاه دیپلماسی و فعالان اقتصادی در کشورهای آفریقایی، بر لزوم استفاده از دیپلماسی اقتصادی برای توسعه مناسبات اقتصادی با این کشورها تاکید شد.

موضوعات :
در همین رابطه