رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

امام جمعه فردیس

برپایی نمایشگاه دائمی توانمندی‌های تولیدی البرز گام مهمی در حمایت از کالای ایرانی است

علی اکبر ایمانی، امام جمعه فردیس، نمایشگاه دائمی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی اتاق البرز را گامی مهم در مسیر ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی و توسعه صادرات محصولات تولیدی استان می‌داند.

14 مرداد 1397
کد خبر : 14687
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

امام جمعه فردیس در جریان بازدید از نمایشگاه دائمی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی اتاق البرز گفت: این نمایشگاه به عنوان کلکسیونی از عصاره توان بخش تولید و صنعت البرز است. کار آفرینانی که قصد برنامه ریزی برای پویایی اقتصاد استان البرز را دارند، می توانند ضمن بازدید از نمایشگاه از نزدیک با امکانات، پتانسیل و توانایی های این استان کاملا آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ایمانی ضمن تقدیر از اتاق البرز در راه اندازی این نمایشگاه گفت: شرایط کنونی اقتصاد جامعه ایجاب می کند نمایندگان مجلس و دولتمردان با حضور در اتاق بازرگانی مشکلات و موانع صنایع را بررسی و با تشکیل کمیته های راهبردی از تجربیات صنعتگران در مسیر توسعه اقتصادی گام بردارند.

ایمانی با اشاره به فعالیت های همراه با موفقیت اتاق البرز گفت: به سایر اتاق های بازرگانی توصیه می شود، از تجربیات ارزشمند این اتاق به ویژه در عرصه های بین‌المللی بهره مند شوند. حضور مستمر مقامات قضایی، مدیران اجرایی و نمایندگان عالی دولت استان در اتاق بازرگانی حرکتی مهم در رفع موانع کسب و کار و رونق اقتصادی است.

امام جمعه فردیس گفت: وقت آن رسیده دولتی‌ها در تبدیل اقتصاد دولتی به خصوصی نقش تاثیر گذاری داشته باشند. نمایندگان مجلس که وظیفه قانون‌گذاری را برعهده دارند، لازم است در بحث مسائل اقتصادی با اتاق بازرگانی نشست های مستمر داشته باشند و قبل از تصویب و اصلاح قوانین اقتصادی، از نزدیک چالش های بخش تولید و صادرات را مورد بررسی همه جانبه قرار دهند.

وی اظهار کرد: با توجه  به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده اند، ضروری است مجریان نظام همراه و همدل با بخش تولید  برنامه ریزی های اصولی را در دستور کار و اولویت ویژه قرار دهند.

امام جمعه فردیس افزود: بابرخورد قاطع با واردات  قاچاق کالا و جلوگیری از واردات بی رویه قطعا توان تولید کشور ارتقاء می یابد و شعار حمایت از کالای ایرانی تحقق خواهد یافت. 

ایمانی با اشاره به تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی علیه کشور مان گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که خیلی از کشورهای جهان خواهان گسترش روابط تجاری با کشورمان هستند و روابط اقتصادی با ایران را قربانی ترس از آمریکا نخواهند کرد.

وی افزود: حرکت پر شتاب در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راهکاری است که جامعه را به سوی توسعه پایدار سوق خواهد داد، چراکه نگاه اقتصاد مقاومتی بر خود اتکایی و استفاده از توانایی های داخلی تاکید دارد. ایجاد زمینه های اشتغال به معنای از بین رفتن و محو زمینه های ناهنجاری و بزهکار در جامعه است.

در همین رابطه