رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

مأموریت جدید کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران

فساد اداری در دوره تحریم رصد و پیگیری می‌شود

در نشست ماهانه کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران تصمیم گرفته شد بررسی فساد اداری و اثرگذاری فضای تحریم‌ها بر ایجاد فرصت‌های فساد در فضای اداری کشور، در اولویت قرار گیرد چراکه به فعلاً رسالت‌های قبلی این کمیسیون چالش اصلی بخش خصوصی نیست.

29 مرداد 1397
کد خبر : 14993
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست ماهانه کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران به بررسی اولویت‌های جدید این کمیسیون اختصاص یافت و مقرر شد مأموریت‌های حوزه سلامت اداری، به سمت بررسی فساد اداری و اثرگذاری فضای تحریم‌ها بر ایجاد فرصت‌های فساد در فضای اداری کشور سوق داده شود.

رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران درباره جلسه اخیر این کمیسیون گفت: بررسی شرایط جدید اقتصاد در فضای تحریم، مهم‌ترین موضوعی بود که مانند جلسه قبلی کمیسیون در دستور کار قرار گرفت.

حسن فروزان‌فرد افزود: موضوع شرایط تحریم که ماه قبل در جلسه هیات نمایندگان نیز مطرح شده بود اعضا را بر آن داشت تا با توجه به موضوع شکل‌گیری تحریم‌ها و آسیب‌های اقتصادی ناشی از آن، دستور کار کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری تغییر کند و به سمت مطالبات فعلی بخش خصوصی سوق داده شود.

فروزان‌فرد تصریح کرد: پیشنهاد مشخص اعضای کمیسیون، تمرکز بیشتر بر آثار تحریم‌هاست و اینکه بررسی کنیم تحریم‌ها می‌تواند چه پیامدهایی برای حوزه‌های رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری به دنبال داشته باشد.

او افزود: برای مثال یکی از تمرکزهای جلسه‌های قبلی پایش تحولات حوزه سلامت اداری بود که اکنون به نظر می‌رسد و بهتر است با پایش فساد اداری و بررسی آثار تحریم‌ها بر ایجاد فرصت‌های فساد در فضای اداری کشور جایگزین شود.

به گفته فروزان‌فرد، در این نشست پیش‌بینی شد در صورت نیاز، جلساتی در زمان‌های کوتاه‌تر و با حضور تعداد کمی از اعضای کمیسیون برای تعریف مسئولیت‌های جدید کمیسیون متناسب با وضعیت موجود تشکیل شود.

رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران اظهار کرد: این کمیسیون در ماه‌های گذشته گزارش‌های جامعی متناسب با مأموریت خود و مطالبات بخش خصوصی تهیه و به اعضای اتاق و هیات رئیسه منعکس کرده است اما اینک هیچ‌کدام از مأموریت‌های قبلی کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری، دغدغه امروز بخش خصوصی نیست.

فروزان‌فرد افزود: این مأموریت‌ها بر اساس اولویت‌های سال‌های قبل طراحی شده اما اینک با تغییر  شرایط، روی موضوع فساد اداری و مطالبه شفافیت تمرکز کرده‌ایم تا به ایجاد فضای مساعد و پایدار برای کسب‌وکار فعالان اقتصادی کمک شود.

در همین رابطه