رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق البرز

حمایت از کالای ایرانی، مشکلات صنایع را رفع می‌کند

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق البرز می‌گوید: به علت مشکلات مختلف، برخی صنایع داخلی در تنگنا قرار گرفته‌اند و حمایت از کالای ایرانی می‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی صنایع داخلی باشد.

04 شهریور 1397
کد خبر : 15051
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست تجلیل از خبرنگاران و تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی  با حضور هیات رئیسه اتاق و جمعی از تشکل‌های بخش خصوصی در محل اتاق البرز برگزار و از تشکل‌های فعال و خبرنگاران استان تجلیل شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در این نشست با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به حمایت از کالای ایرانی در سال 97، گفت: امروز بسیاری از مردم و دستگاه‌های اجرایی و اداری خرید کالای ایرانی را اولویت قرار داده‌اند.

رحیم بنامولایی افزود: گسترش این فرایند در استان البرز جای خوشحالی دارد. اکنون به علت مشکلات مختلف، برخی صنایع داخلی در تنگنا قرار گرفته‌اند و حمایت از کالای ایرانی و صنایع داخلی می‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی آنها باشد.

بنامولایی تصریح کرد: اخلاق‌مداری در عرصه رسانه و جامعه باید سرلوحه امور قرار گیرد و شرایط سخت تحریم با همدلی پشت سر گذاشته شود چراکه اخلاق‌مداری و کنار آمدن با واقعیت‌ها و تلاش مضاعف، مهم‌ترین رکن برای گذر از شرایط سخت تحریمی و فشارهای دشمنان است.

بنامولایی با اشاره به اینکه تبدیل اقتصاد دولتی به خصوصی و غیرنفتی از خواسته‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب است، گفت: امسال با حضور تشکل‌ها در عرصه برنامه‌ریزی جهت توسعه صادرات، در اتاق البرز حرکت ارزشمندی شکل گرفته و با این رویکرد، تبدیل اقتصاد دولتی به خصوصی و تکیه‌بر اقتصاد غیرنفتی قابل تحقق است.

رئیس اتاق البرز ادامه داد: اکنون بخش خصوصی با تمام توان کار می‌کند و پیشکسوتان پای‌کار آمده‌اند. این بخش امروز پیشگام کارآفرینی است و تهدیدها را به فرصت‌ها  تبدیل می‌کند.

او اظهار کرد: با حضور تشکل‌ها و تشکیل اتاق‌های فکر با حضور نخبگان و اساتید دانشگاه گام‌های عملی برای تشکیل استارتاپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در اتاق البرز برداشته شده است.

بنا مولایی بیان داشت: امروز هنر مدیریت در هر کشور مدیریت سرمایه‌هاست که بخش خصوصی این کار را در حفظ منابع انسانی انجام می‌دهد.

بنا مولایی گفت: تاکنون 23 تشکل بخش خصوصی در البرز راه‌اندازی شده که 20 تشکل از این تعداد فعالانه وارد عرصه کار و فعالیت در اتاق بازرگانی شده است.

رئیس اتاق البرز افزود: برای ارتقاء سطح دانش دست‌اندرکاران تولید و صنعت، دوره‌های آموزشی را اتاق البرز راه‌اندازی کرده‌ایم و نمایشگاه دائمی نیز فعال شده است.

در همین رابطه