رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس کمیسیون حمایت از تولید در مجلس:

افزایش قیمت خودرو مشابه سال‌های 90 و 91 تکرار نمی‌شود

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه به هیچ عنوان آمادگی افزایش قیمت خودرو نظیر آنچه در سال های 90 و 91 پیش آمد را ندارد.

06 شهریور 1397
کد خبر : 15101
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

حمیدرضا فولادگر امروز گفت: در هفته های گذشته نمایندگان مجلس گفت و گوها و نشست‌هایی را با خودروسازان و مسئولان صنایع کشور در زمینه شرایط فعلی بازار خودرو، قیمت و چگونگی توزیع آنها داشتند اما در نهایت آنچه به نقل از اینجانب در رسانه ها منعکس شد، ناقص بود.


به گفته این نماینده مجلس، صنعت خودروی کشور از اشکالات ساختاری و نبود استراتژی توسعه مناسب رنج می برد.


وی بیان داشت: این صنعت گرفتار نوعی انحصار و مدیریت شبه دولتی است و در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت نیروهای عرضه و تقاضا در این بازار حاکم شده و بهبود کیفیت، رقابتی شدن قیمت و خدمات پس از فروش مناسب شکل بگیرد.


فولادگر تاکید کرد: در این شرایط، خواستار اصلاح ساختار، حرکت به سمت خصوصی سازی واقعی و خروج از انحصار این صنعت هستیم و معتقدیم در این زمان است که عرضه و تقاضا می تواند تعیین کننده قیمت باشد، نه قیمت گذاری دستوری.


وی ادامه داد: اکنون شورای رقابت در خودروهای کمتر از 45 میلیونی وارد عرصه انحصار شده است.


نماینده اصفهان در مجلس یادآور شد: در سال 94، ماده 59 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی اصلاح شد؛ به این ترتیب که شورای رقابت باید زمینه های انحصار را به دولت معرفی کند و دولت نیز به تشکیل رگولاتوری (نهاد تنظیم‌گر بخشی) اقدام کند.


وی اضافه کرد: این ماده هرچند اصلاح شده، اما تنظیم و ابلاغ آن زمانبر است و در آن زمان است که شورای رقابت دیگر در قیمت گذاری خودرو ورود نخواهد کرد «اما این مطالب به درستی منتقل نشد.

در همین رابطه