رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

طی سفر هیات ایرانی به بانکوک انجام شد

بررسی زمینه‌های همکاری گردشگری سلامت ایران و تایلند

هیأت بخش خصوصی ایران طی سفر به تایلند، ضمن آشنایی با پیشرفت‌های این کشور در زمینه گردشگری سلامت و تندرستی با فعالان اقتصادی تایلندی دیدار و گفت‌وگو کردند.

11 شهریور 1397
کد خبر : 15163
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیأت بخش خصوصی ایران طی سفر به تایلند، ضمن آشنایی با پیشرفت‌های این کشور در زمینه گردشگری سلامت و تندرستی با فعالان اقتصادی تایلندی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این سفر تحقیقاتی که از سوی سفارت تایلند در تهران و با همکاری مقامات گردشگری این کشور ترتیب داده شده و تا روز سه‌شنبه هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت، هیأت ایرانی به سرپرستی محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از مراکز مرتبط با گردشگری سلامت و تندرستی در تایلند بازدید می‌کنند.

هیأت ایرانی که نمایندگانی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و نیز تعدادی از اعضای اتاق‌های بازرگانی اصفهان و همدان در آن حضور دارند، در نخستین روزهای سفر خود به تایلند، از مراکزی همچون مرکز پزشکی Apex و مرکز بازپروری و تندرستی La Vie در بانکوک بازدید کرده و اطلاعاتی در مورد خدمات ارائه شده در این مراکز کسب کردند.

در جریان بازدید هیأت ایرانی از مرکز پزشکی Apex، کرباسی ضمن تمجید از عملکرد این مرکز در ارائه خدمات گوناگون سلامت و تندرستی به گردشگران مراجعه‌کننده به آن، آمادگی بخش خصوصی ایران را برای همکاری با تایلند در زمینه گردشگری سلامت و تندرستی ابراز داشت. همچنین طی این بازدید، کارشناسان مرکز پزشکی Apex در مورد خدمات پزشکی و زیبایی این مرکز و نیز برنامه‌های آن برای مراقبت از بیماران، اطلاعاتی را به هیأت ایرانی ارائه دادند.

در ادامه سرپرست هیأت ایرانی ضمن اشاره به اینکه مشابه برخی از این خدمات پزشکی و تندرستی در ایران نیز ارائه می‌شود، خاطرنشان ساخت: «دو کشور می‌توانند در زمینه تبادل بیمار و نیز انتقال تجربیات، تخصص‌ها و فناوری‌ها با یکدیگر ارتباط داشته باشند و یا حتی در یک کشور ثالث با یکدیگر همکاری کنند».

کرباسی همچنین بازدید تحقیقاتی از تایلند و مراکز گردشگری سلامت و تندرستی این کشور را فرصتی بسیار مناسب جهت آشنایی فعالان اقتصادی ایران با شیوه کار این مراکز، دیدار با کارشناسان سایر کشورها و فراهم ساختن شرایط برای امضای قراردادهای همکاری و نیز کسب ایده‌های جدید برشمرد.

بر اساس آمارهای سازمان جهانی گردشگری، تایلند سالانه پذیرای بیش از 26 میلیون گردشگر خارجی است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می‌رود. این کشور در سال‌های اخیر میزبان طبقه جدیدی از گردشگران بوده است؛ گردشگرانی که برای دریافت خدمات سلامت و تندرستی به تایلند سفر می‌کنند.

موضوعات :
در همین رابطه