رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

پیشنهاد معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در دیدار با رئیس شورای گردشگری تایلند

نقشه راه توسعه گردشگری ایران و تایلند تدوین شود

محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران که در رأس هیاتی از فعالان بخش خصوصی به تایلند سفر کرده است، در دیدار با رئیس شورای گردشگری تایلند بر ضرورت تدوین «نقشه راه توسعه گردشگری ایران و تایلند» با همکاری فعالان بخش خصوصی دو کشور تأکید کرد.

12 شهریور 1397
کد خبر : 15181
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران که در رأس هیاتی از فعالان بخش خصوصی به تایلند سفر کرده است، روز گذشته پس از دیدار  جیرافانت آسواتاناکول دبیر کل اتاق بازرگانی تایلند، با رئیس شورای گردشگری این کشور دیدار کرد.

توسعه ظرفیت‌های گردشگری میان ایران و تایلند، به‌ویژه در 3 حوزه گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و گردشگری حلال از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که معاون امور بین‌الملل اتاق ایران به طرح آن‌ها پرداخت.

کرباسی تصریح کرد: متاسفانه به رغم توانمندی‌های بخش خصوصی دو کشور ایران و تایلند برای همکاری در صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پربازده، اما نتوانسته‌ایم آنگونه که باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. در حالی که معتقدم فرصت‌ همکاری‌های دو کشور در گردشگری سلامت، مذهبی و همچنین گردشگری حلال کاملا فراهم است.

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران افزود:  98 درصد از مردم ایران مسلمان هستند و به همین دلیل بیشتر تولیدات داخلی  این کشور محصولات حلال است. از طرفی با توجه به ظرفیت خوبی که تایلند در تولید مواد غذایی دارد و نگاه حاکم بر این کشور در صادرات محصولات مواد غذایی حلال به کشورهای مسلمان، به نظر می‌رسد می‌توان بحث گردشگری حلال را بین دو کشور توسعه داد.

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران با تأکید بر نگاه مثبتی که دولت ایران برای جذب گردشگر دارد، گفت: ایران سالانه میزبان گردشگران مختلفی کشورهای از ترکیه، کشورهای عربی خلیج‌فارس، استرالیا، کانادا، آلمان، اسپانیا و همچنین کشورهای اروپای شرقی است. همچنین سالانه 140 هزار گردشگر ایرانی به تایلند سفر می‌کنند که با افزایش این تعداد فرصت مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری تایلند  فراهم خواهد شد.

به اعتقاد کرباسی عدم اطلاع دقیق گردشگران تایلندی از جاذبه‌های گردشگری ایران باعث شده تا تعداد گردشگران تایلندی در مقایسه تعداد ایرانی‌هایی که به تایلند سفر می‌کنند کم باشد. اما می‌توان با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و انجمن گردشگری تایلند این ضعف را مدیریت کرد.

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران پیشنهاد داد تا در نشستی مشترک میان فعالان بخش خصوصی ایران و تایلند در حوزه گردشگری ، نقشه راه توسعه همکاری‌های دو کشور در این زمینه تدوین شود.

او همچنین برگزاری «تورهای ترکیبی» را فرصت خوبی برای آشنایی گردشگران تایلندی با جاذبه‌های گردشگری ایران دانست. به این صورت که می‌توان مقدمات سفر گردشگران تایلندی را پیش از سفر به کشورهای همسایه ایران مانند مالزی یا حتی در سفر مسلمانان تایلندی به حج، به‌گونه‌ای فراهم کرد تا آنان قبل یا بعد از سفر خود فرصت حضور در ایران را داشته باشند.

موضوعات :
در همین رابطه