رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

به همت فعالان بخش خصوصی انجام شد

افتتاح پنج مدرسه پویش «ایران من» در روستاهای گیلان

در ادامه افتتاح مدارس پویش «ایران من» در استان گیلان، پنج مدرسه در روستاهای شهرستان تالش به بهره‌برداری رسید.

25 شهریور 1397
کد خبر : 15371
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در ادامه افتتاح مدارس پویش «ایران من» در استان گیلان، پنج مدرسه در روستاهای شهرستان تالش به بهره‌برداری رسید.

مدارس «ایران من 81» در روستای بیل‌یابین، «ایران من 82» در روستای تنگاب، «ایران من 83» در روستای لوعاچل، «ایران من 84» در روستای لیسارا و «ایران من 85» در روستای علیه سرا طی مراسمی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 22 و 23 شهریور 1397 افتتاح شدند. 

پدرام سلطانی، مؤسسه پویش ایران من، در مراسم افتتاح مدارس دوکلاسه و سه‌کلاسه ایران من گفت: طی سال‌های گذشته، دولت‌های مختلف تلاش‌ زیادی جهت رفع شکاف عدالتی در سیستم آموزشی کرده‌اند، اما موانع زیادی همچون وسعت کشور و کمبود منابع، ما را از رفع نیازهای آموزشی دانش‌آموزان سراسر کشور بازداشته است.

سلطانی با تأکید بر ضرورت توجه به فقر فرهنگی و آموزشی در کنار مسائل اقتصادی در مسیر توسعه، گفت: امروز حامیان پویش ایران من و فعالان بخش خصوصی به این مسئله ایمان آورده‌اند که سرمایه‌گذاری روی آموخته‌های نسل آینده با ارزش‌ترین و پرثمرترین فعالیت اقتصادی است. ما با سرمایه‌گذاری روی عدالت آموزشی کاری می‌کنیم که نسل‌های آینده بتوانند اقدامات فعالان اقتصادی در راستای توسعه اقتصادی را ادامه دهند و روند توسعه را تقویت کنند.

وی درباره دلیل انتخاب نام «ایران من» برای مدارس ساخته شده با حمایت فعالان اقتصادی گفت: معمولا در پروژه‌های مدرسه‌سازی، اسامی خیرین و نیکوکارانی را که از ساخت مدارس حمایت کرده‌اند روی مدارس می‌گذارند، این در حالی است که در پویش مدرسه سازی ایران من، کلیه مدارس مزین به نام ایران عزیز خواهند شد تا همه دانش‌آموزان از هر قوم و نژادی بدانند این وطن متعلق به همه آنهاست و باید روی مشترکات‌شان با یکدیگر سرمایه‌گذاری کنند نه تفاوت‌هایشان.

پدرام سلطانی با اشاره به هزینه 221 میلیون تومانی برای ساخت این پنج مدرسه در گیلان گفت: امیدواریم تا پایان امسال، مدارس باقی‌مانده از 100 مدرسه‌ای که پویش ایران من تعهد کرده، در سراسر کشور ساخته و تحویل آموزش و پرورش شود.

پویش مدرسه سازی «ایران من» از سال 1393 با همت جمع بزرگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی آغاز به کار کرده است. این پویش در 18 استان محروم و کمتر توسعه یافته کشور احداث 100 مدرسه ابتدایی را در دستور کار دارد که تاکنون بیش از 40 مدرسه در این طرح به بهره‌برداری رسیده است.

در مراسم افتتاح مدارس ایران من، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق گیلان، علی‌اوسط اکبری مقدم مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و همچنین زهرا گیتی‌نژاد مدیر خیریه مهر گیتی نیز حضور داشتند.

 

در همین رابطه