رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

دادستان اردبیل در دوازدهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری

بانک‌ها باید دستورالعمل‌های نظارتی بانک مرکزی را جدی بگیرند

دادستان اردبیل می‌گوید: رعایت قانون و عمل به دستورالعمل‌های نظارتی بانکی باید به صورت کامل انجام گیرد زیرا رعایت این موارد به تولید کننده‌ها و در نتیجه به اشتغال و اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

31 شهریور 1397
کد خبر : 15422
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دوازدهمین جلسه کمیته حمایت قضایی در استان اردبیل برگزار شد. در این جلسه به بررسی دو موضوع عدم اجرای دستورالعمل‌های نظارتی بانک مرکزی و مسئله سپرده‌گذاری و نحوه کارشناسی و اعتبار کارشناسی در مورد بانک پرداخته شد.

دادستان اردبیل در دوازدهمین جلسه کمیته حمایت قضایی گفت: عدم رعایت برخی از دستورالعمل‌های نظارتی بانک مرکزی توسط بعضی از بانک‌ها مسئله‌ای است که از بانک‌ها انتظار داریم، رعایت این دستورالعمل‌ها را با دقت مد نظر قرار دهند.

عتباتی ادامه داد: بعضی از بانک‌ها به صورت ناقص به این دستورالعمل‌ها عمل می‌کنند در صورتی که رعایت قانون و عمل به دستورالعمل‌ها باید به صورت کامل انجام گیرد.

وی تاکید کرد: سپرده‌گذاری و نحوه کارشناسی‌ و اعتبار کارشناسی در مورد بانک‌ها در قالب یک دستورالعمل به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد تا به صورت دقیق مد نظر قرار گیرد و قطعا رعایت این موارد به تولیدکننده‌ها و در نتیجه به اشتغال و اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

عتباتی تشریح کرد: در این جلسه چهار پرونده در حوزه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری بررسی شد که شامل مشکلات واحدهای تولیدی با چند بانک و اداره کل دامپزشکی بود و پس از همفکری با اعضای کمیته و بررسی دقیق پرونده‌ها در مورد دو واحد مصوبه مساعدتی صادر شد.

در جلسه کمیته حمایت قضایی از سال ۹۷ تا کنون، ۵۹ پرونده مطرح شده و تعدادی از آنها مورد برسی قرار گرفته است.

موضوعات :
در همین رابطه