رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

نماینده ایران در رویداد گردشگری توکیو تشریح کرد

حضور پاویون ایران در نمایشگاه جاتا ژاپن

رویداد بزرگ گردشگری جاتا هر سال در آخرین روزهای شهریورماه در شهر توکیو برگزار می‌شود و پاویون اختصاصی ایران نیز با هدف معرفی جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی کشورمان با حضور سفیر ایران در ژاپن کار خود را در این رویداد آغاز به کار کرد.

03 مهر 1397
کد خبر : 15482
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نماینده پاویون ایران در رویداد گردشگری جاتا ژاپن در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه توریسم اکسپو یا نمایشگاه گردشگری ژاپن که به‌صورت مخفف جاتا گفته می‌شود از روز ۲۰ سپتامبر تا ۲۳ سپتامبر برگزار می‌شود و نمایندگان گردشگری ایران نیز مانند سال‌های گذشته در این رویداد حاضر شده‌اند.

سید عباسعلی امامیه افزود: تفاوتی که امسال با سال‌های گذشته داشت، اختصاص دو روز این نمایشگاه به بخش‌های حرفه‌ای یعنی بازدید آژانس‌های گردشگری از این نمایشگاه و دو روز دیگر آن برای بازدید عموم آزاد در نظر گرفته شده است.

به گفته او غرفه جمهوری اسلامی ایران در جاتا به مساحت ۵۴ متر طراحی شده و نمادها و جذابیت‌های گردشگری ایرانی را برای مخاطبات تشریح می‌کند.

امامیه افزود: تنوع شرکت‌کنندگان در غرفه ایران بسیار قابل‌توجه است و علاوه بر بخش‌های فعالان گردشگری، فعالان صنایع‌دستی نیز حضور پررنگی دارند.

این فعال گردشگری با اظهار خوش‌بینی نسبت به ورود گردشگران ژاپنی و آسیای شرقی به ایران، اظهار کرد: کاهش ارزش ریال در قبال ارزهای خارجی برای تورهای خروجی یک تهدید و یک  مورد باز دارنده است اما در مورد تورهای ورودی اثرگذاری متفاوتی دارد و با کاهش هزینه سفر، گردشگران را برای سفر به ایران ترغیب می‌کند.

امامیه گفت: مطلب دیگری که می‌تواند فرصت خوبی برای جذب گردشگر ایجاد کند، بحث صدور ویزای ایران در خارج از پاسپورت است که باعث می‌شود مهر ورود و خروج در پاسپورت زده نشود و یک مانع اساسی را از سر راه گردشگران خارجی که می‌خواهند علاوه بر ایران به امریکا هم سفر کنند، بردارد.

طبق اظهارات نماینده پاویون ایران در رویداد گردشگری جاتا، مسئولان ژاپنی پیش‌بینی کرده‌اند در 4 روز برگزاری این نمایشگاه 195هزار نفر از آن بازدید کنند.

در همین رابطه