رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

جمال رازقی در نشست شورای گفت‌وگوی شیراز

کمیته ویژه اقتصادی در اتاق شیراز تشکیل شد

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز می گوید: رویکرد اصلی راه اندازی کمیته ویژه اقتصادی ارائه راهکارهای عملی با هدف راهگشایی در حوزه اقتصاد استان است. این کمیته مسائل اقتصادی استان را با حضور کارشناسان از بخش های مختلف با دقت رصد و بررسی می کند.

08 مهر 1397
کد خبر : 15523
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق شیراز در بیست و دومین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس از تشکیل کمیته ویژه اقتصادی در اتاق شیراز خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در این نشست گفت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز و وضعیت واحدهای تولیدی و مشکلات اقتصادی، رویکرد اصلی راه اندازی این کمیته ارائه راهکارهای عملی با هدف راهگشایی در حوزه اقتصاد استان است. این کمیته مسائل اقتصادی استان را با حضور کارشناسان از بخش های مختلف با حساسیت و دقت رصد و بررسی می کند.

جمال رازقی افزود: اتاق شیراز بسته پیشنهادی عبور از بحران را آماده و به اتاق ایران ارائه کرده است که این پیشنهادها پس از تصویب برای ارائه به دولت آماده شده است. 

رازقی بیان کرد: در این بسته، پیشنهاد ما آزادسازی نرخ ارز، سوخت و ارائه معافیت مالیاتی صدور کالاهای خام و کنترل و مقابله با خروج ارز از کشور است. در این صورت درآمد حاصل از این برنامه ها با هدف افزایش قدرت خرید به دو گروه حقوق بگیران کارمندی و کارگری و اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته شود.

رئیس اتاق شیراز ادامه داد: موضوع پرداخت بدهی دولت به بیمه ها و پیمانکاران نیز باعث دردسرهای جدی شده است که در این بسته، پیشنهادهایی برای این موضوع نیز ارائه شده است.

وی با اشاره به دستور جلسه اجرای قانون اصلاح ماده 13 مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی پیرامون صدور پروانه فعالیت دفاتر خدمات سلامت در استان فارس گفت: در حوزه غذا و سلامت گلایه داریم و متاسفانه در این زمینه شاهد برخورد متناقض از سوی وزارت بهداشت هستیم.

رازقی بیان کرد: در حوزه تولید و صنعت، دستگاه های متعددی بر واحدها نظارت می کنند که این سخت گیری به واحدهای تولیدی و کارخانه ها در حوزه اصناف متفاوت است. نیاز است دفاتر خدمات سلامت در استان فارس با استفاده از کارشناسان مرتبط تشکیل و مستقر شود.

در این نشست موضوعات بررسی اثربخش مشکلات و مسائل موجود در فضای کسب و کار و ارسال به دبیرخانه شورای گفت‌وگو، تشکیل دفاتر خدمات سلامت در استان فارس و اجرای قانون بیمه‌های تامین اجتماعی بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار مطرح و مصوب شد.

موضوعات :
در همین رابطه