رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

نوبخت در حاشیه نشست صبحانه کاری اتاق ایران

برنامه حمایت از تولید با نظر بخش خصوصی تدوین و اجرا می‌شود

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در حاشیه نشست صبحانه کاری اتاق ایران، هدف از برگزاری این نشست را همفکری با بخش خصوصی درباره دو برنامه ویژه مختص شرایط فعلی کشور عنوان کرد و گفت: دو برنامه برای حمایت از اشتغال بنگاه‌های تولیدی و تعدیل قیمت مصالح در قراردادهای پیمانکاری با دولت ،توسط کارگروه‌های مشترک سازمان برنامه و اتاق ایران بررسی و اجرا می‌شوند.

09 مهر 1397
کد خبر : 15574
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در حاشیه نشست صبحانه کاری با اعضای اتاق ایران، گفت: این نشست به میزبانی اتاق ایران و به درخواست سازمان برنامه‌وبودجه برگزار شد تا قبل از صدور بخشنامه‌های مربوط به دو برنامه که برای شرایط ویژه فعلی تهیه شده است، از نظرات بخش خصوصی و غیردولتی اقتصاد کشور استفاده کنیم.

محمدباقر نوبخت، با اشاره به اینکه یکی از این برنامه‌ها به تقویت و حمایت از تولید و اشتغال مربوط است، افزود: برای اینکه بتوانیم بنگاه‌های تولیدی که بار بزرگی از اشتغال را بر دوش دارند را در شرایط ویژه تحریم حمایت کنیم، سازمان برنامه‌وبودجه برنامه ویژه‌ای برای نوعی حمایت از این بنگاه‌ها و جبران خسارات و آسیب‌هایی که به آنها تولیدی وارد می‌شود تهیه کرده است و قبل از اجرا و ابلاغ درباره آن با بخش خصوصی به همفکری و مشورت پرداخته است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: در نشست امروز برای نهایی کردن این برنامه با اتاق ایران تقسیم‌کار شد تا در عرضه‌های مختلف کارگروه‌های مشترکی فی‌مابین همکاران سازمان برنامه‌وبودجه و اعضای اتاق ایران تشکیل شود تا در روزهای آینده روی این برنامه کار کنند و هفته آینده جلسه دیگری مانند جلسه امروز برگزار کرده و برنامه را نهایی کنیم .

نوبخت برنامه دیگری که امروز درباره آن به مشورت با بخش خصوصی پرداخته شد را مرتبط با مقوله پیمانکاری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه قیمت مصالح ساختمانی در اتفاقات اخیر رشد کرده و پیمانکارانی که برای سال جاری بر اساس فهرست بهای سنوات گذشته با دولت قرارداد دارند قطعاً متضرر خواهند شد، ما تلاش کرده‌ایم تعدیلی در این زمینه برای پیمانکاران و مشاوران قائل شویم.

او ادامه داد: برنامه تعدیل قراردادهای پیمانکاری نیز تهیه شد و قبل از ابلاغ و اجرای آن، امروز قرار شد دوباره یک کارگروه از اتاق ایران و سازمان برنامه‌وبودجه روی این برنامه بررسی کرده بعدازاینکه توافق طرفین حاصل شد، آن را در ماه مهر اجرا کنیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه همچنین درباره تمهیدات اندیشیده شده برای جبران افزایش هزینه‌های معیشتی در بودجه سال آینده، گفت: ستاد بودجه که از نیمه تابستان کار خود را شروع کرده و فردا هم هشتمین جلسه آن برگزار می‌شود، نمایندگان اتاق‌های ایران، تعاون و اصناف نیز مشارکت دارند و بودجه سال آینده را واقع‌بینانه می‌بندیم چراکه سال آینده با توجه به جدی شدن تحریم‌ها سال ویژه‌ای است و باید از عقل جمعی کارشناسان دولتی و فعالان بخش خصوصی به نحو شایسته استفاده کنیم.

نوبخت خاطر نشان کرد: به‌واسطه بستن یک بودجه واقع‌بینانه، موضوع کاهش قدرت خرید نیز با توجه به ظرفیتی که ایجاد کنیم، مدنظر قرار می‌گیرد و امیدواریم به‌صورت واقع‌بینانه برای همه سختی‌های موجود برنامه‌ریزی کرده و لایحه بودجه 98 را در وقت مقرر، مشابه سال‌های گذشته تهیه و به مجلس تقدیم کنیم.

در همین رابطه