رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرج خبر داد

مذاکره برای ورود سرمایه‌ خارجی به بخش گردشگری البرز

رحیم بنا مولایی، رئیس اتاق کرج می‌گوید: البرز از طبیعت زیبا و جاذبه‌های فراوان تاریخی، فرهنگی، ورزشی و سلامت برخوردار است لذا زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی با هدف تقویت گردشگری استان فراهم است.

11 مهر 1397
کد خبر : 15577
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج از آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در توسعه صنعت گردشگری استان البرز خبر داد و‌ گفت: درصورتی که مدیران جامعه برای رفع موانع موجود در این مسیر اقدام کنند بستر برای ایجاد تحول درگردشگری استان فراهم است.

رحیم بنا مولایی اظهارکرد: با توجه به اینکه البرز از طبیعت بسیار زیبا و جاذبه های فراوان تاریخی، فرهنگی، ورزشی و سلامت برخوردار است، لذا زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی با هدف تقویت گردشگری استان فراهم است.

وی گفت: در نشست فعالان اقتصادی کشور ترکیه و استان البرز که چندی قبل برگزار شد، مذاکرات اولیه برای سرمایه گذاری مشترک ساخت هتل‌های مجهز در مناطق گردشگری البرز انجام و با استقبال سرمایه‌گذاران ترکیه همراه شد. صاحبان سرمایه استان البرز و ترکیه برای احداث هتل و مجموعه های توریستی به ویژه در حاشیه دو سد بزرگ طالقان و امیر کبیر و نیز بزرگترین مرکز اسکی کشور در البرز گفت وگوهای مفیدی داشتند و امیدواریم در این منطقه اقدامات مهمی انجام پذیرد.

بنا مولایی خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری نیازمند آن است که نگاه مدیران کشور به این صنعت پول ساز و کار آفرین با دانش روز همراه شود.

وی افزود: عدم توسعه یافتگی کافی و مناسب در بحث گردشگری به ویژه دردو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، سرمایه‌گذاری در این صنعت را با چالش های جدی مواجه کرده است. پیشنهاد می شود مجریان ذیربط نظام در سه قوه همراه با کارشناسان بخش خصوصی در نشست های مشترک راهکارهای مناسبی را برای توسعه این صنعت ارائه دهند.

وی ادامه داد: در اینگونه نشست های کارشناسی قطعا راهکارهای مناسبی برای تغییر ضوابط ودستور العمل های دست و پاگیر ارائه خواهد شد. همچنین پیشنهادات کار آمدی برای اصلاح قوانین کهنه که توسعه گردشگری را با چالش مواجه کرده است برای طی مراحل قانونی و تصویب در مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

رئیس اتاق کرج اظهار کرد: در شرایط کنونی حاکم براقتصاد جامعه، توسعه صنعت گردشگری قطعا کمک موثری در درآمدزایی، ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار را در پی خواهد داشت. از همه دستگاههای اجرایی استان و نیز علاقه مندان به سرمایه گذاری در توسعه صنعت گردشگریمی خواهیم با تعامل و همکاری نزدیک راه را برای ایجاد تحول در این صنعت هموار کنند.

بنامولایی گفت: در نشست های کمیسیون صنعت گردشگری و کارگروه مربوطه دراتاق البرز، به صورت مستمر موانع و نارسایی ها در مسیر تحول در صنعت گردشگری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و راهکارهای مناسب به مسوولان ذیربط ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان البرز به وسعت تقریبی 5هزارو 800 کیلومتر مربع بیش از 450 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی را درخود جای داده است. جاذبه های کم نظیر رودخانه و جاده کرج - چالوس که به دروازه بهشت معروف است از جلوه هایی است که سالانه مورد بازدید میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی قرار می گیرد.

بنامولایی افزود: سد امیرکبیر و رودخانه کرج و ارتفاعات البرز درحاشیه جاده چالوس نیز جلوه ای خاص و بسیار تماشایی را در معرض دید مسافران گذاشته است. شهرستان های کرج، طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد و فردیس استان البرز هر یک به نوعی از جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی دیدنی برخوردارند.

رئیس اتاق کرج  گفت: ناشناخته ماندن ظرفیتهای بالقو، شناسایی نشدن اهداف توسعه گردشگری، ضعف درمعرفی بستر های گردشگری به گردشگران خارجی و کمبود زیرساخت های استاندارد و مدرن از جمله نارسائی های صنعت گردشگری استان البرز بشمار می رود.

در همین رابطه