شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

نایب رئیس اتاق ایران در دیدار با رئیس اتاق اشورین آلمان

استان‌های ایران و آلمان برای همکاری مشترک پیش‌قدم شوند

نایب رئیس اتاق ایران با هانس تون، رییس اتاق اشوِرین آلمان دیدار و گفتگو کرد. در این نشست مشترک چند عضو بلندپایه از اتاق‌های بازرگانی آلمان نیز حضور داشتند.

12 خرداد 1395
کد خبر : 1560
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب رئیس اتاق ایران در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اشورین بر لزوم افزایش ارتباط استان‌های ایران و آلمان، در جهت استفاده از فرصت‌های همکاری و ظرفیت‌های اقتصادی هر استان متناسب با اقلیم و موقعیت جغرافیایی تاکید کرد.

پدرام سلطانی به فرصت های همکاری در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل های موجود در استان ها اشاره کرد و گفت: در همه حوزه های موجود مانند نفت، گاز، معدن، کشاورزی، توریسم، مواد غذایی و دیگر بخش های اقتصادی، فرصت های بسیاری وجود دارد که با توجه به سابقه خوب شرکت های آلمانی در بازار ایران و شرایط خوب پساتحریم می توان سطح همکاری‌ها بین دو کشور را افزایش داد.

نایب رئیس اتاق ایران، فرآیند اقتصادی کشور آلمان و توانمندی هر استان این کشور در حوزه تخصصی را بستری برای ارتباط بیشتر با استان های ایران و استفاده از فرصت های موجود عنوان کرد و گفت: همکاری اقتصادی و سفر هیات ها نباید فقط به استان تهران و اصفهان محدود شود. به عنوان مثال وجود صنایع بزرگ و متوسط در استان مرکزی، کشاورزی و نفت و گاز در خوزستان، گردشگری و کشاورزی در فارس و شمال ایران، شرایطی را فراهم آورده که بتوان تمامی رشته های همکاری را پوشش داد. اتاق های بازرگانی باید در ارتباط بین ایران و آلمان بصورت تخصصی با اعلام خواهرخواندگی شهرها و استان‌های دو کشور، صنایع و بخش‌های اقتصادی هر استان را معرفی کند تا در توسعه همکاری‌های اقتصادی تلاش‌ها ثمربخش باشد.

نایب رئیس اتاق ایران افزود: شرکت‌های آلمانی باید سرمایه‌گذاری مشترک و تولید در ایران را جایگزین خرید و فروش کالا کنند تا با استفاده از امکانات زیرساختی ایران مانند خطوط ریلی و حمل و نقل، بازارهای کشورهای منطقه و آسیای مرکزی را پوشش دهند.

وی از سرمایه‌گذاری یک شرکت آلمانی برای ساخت 10 هتل در ایران خبر داد و گفت: با توجه به چهار فصل بودن ایران، بناهای تاریخی بسیار و تاریخ چند هزار ساله، فرصت های بسیاری برای توسعه همکاری در حوزه گردشگری و توریسم وجود دارد.

در ادامه هانس تون، رئیس اتاق اشورین آلمان هدف از سفر هیات بلند پایه از آلمان به شهر اصفهان را اشتیاق فعالان اقتصادی آلمانی برای توسعه مناسبات با ایران عنوان کرد و گفت: شرکت های مطرح در زمینه های ماشین آلات صنعتی، صنایع غذایی، مواد شیمیایی، برق و الکترونیک و لجستیک در ایران سفر حضور دارند تا با همتایان خود دیدار و راه های همکاری های مشترک را بررسی کنند.

وی گفت: آماده‌ایم تا با تعامل بیشتر با اتاق ایران و استان‌ها، فرصت‌های موجود در ایران و شرکت‌های توانمند را شناسایی کنیم و با فعالان آلمانی مرتبط کنیم تا کار مشترک و مناسبات اقتصادی بین دو کشور را افزایش دهند.

در همین رابطه