رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

با حضور رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در اوکراین بررسی شد

مهم‌ترین راهکارهای توسعه روابط گردشگری ایران و اوکراین

توسعه گردشگری میان ایران و اوکراین از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که اصغری قاجاری با حضور در همایش بین‌المللی افق‌های تاوریا و در دیدار با معاون اتاق بازرگانی اوکراین، رئیس مرکز همکاری‌های تجاری بین المللی و رئیس کمیته گردشگری و هتلداری اتاق اوکراین وعضو کمیته گردشگری اتاق اوکراین مورد بحث و بررسی قرار داد.

13 مهر 1397
کد خبر : 15634
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 همایش بین المللی اقتصادی «افق های تاوریا» با همکاری استانداری دولتی خرسون – اوکراین برگزار شد و احمد اصغری قاجاری رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی طی دیدارهای متعدد با مقامات اوکراینی توسعه روابط گردشگری دو کشور ایران و اوکراین را بررسی کرد.

 به گفته اصغری قاجاری به‌رغم قرار گرفتن استان خرسون در مجاورت شبه جزیره کریمه، سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اقتصاد استان خرسون و همچنین تعداد پروژه‌های انجام شده در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است .

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به اینکه روابط خوبی بین کشور اوکراین و ایران وجود دارد، گفت: بحث صدور ویزا برای گردشگران ایرانی به اوکراین مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر این اساس مسئول اوکراینی وعده داد ضمن هماهنگی با وزارت خارجه و سفارت اوکراین در تهران این مشکل را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کند.

اصغری قاجاری  افزود: خوشخبتانه پس از صحبت‌های مطرح شده ، معاون اتاق بازرگانی اوکراین علاقه‌مندی خود را جهت سرمایه گذاری در زمینه صنعت گردشگری ، هتلداری و همچنین اعزام و پذیرش هیات‌های اقتصادی و توریستی اعلام کرد.

اصغری قاجاری خبر داد: پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان کمیسیون گردشگری اقتصاد ورزش اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و کمیته گردشگری و بین المللی و همچنین اتاق بازرگانی اوکراین از دیگر موضوعاتی بود که مطرح و مورد استقبال طرفین قرار گرفت.

به اعتقاد رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران تسهیل در صدور ویزا برای گردشگران، امکان صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه‌های دو کشور، برگزاری نمایشگاهی از توانمندی‌های صنعت گردشگری،هتلداری و صنایع دستی، کاهش هزینه‌های جانبی توریست‌های دو کشور، فراهم کردن امکانات رفاهی برای گردشگران و راه اندازی سایت گردشگری با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری دو کشور ایران و اوکراین از جمله مهم‌ترین راهکارهایی است که باید برای توسعه گردشگری  مورد توجه قرار بگیرد.

در همین رابطه