رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

معاون بین‌الملل اتاق ایران در دیدار سفیر جدید ایران در سیرالئون

عضویت سیرالئون در OIC فرصتی برای اجرای پروژه‌ها توسط شرکت‌های ایرانی است

محمدرضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق ایران و اکبر خسروی‌نژاد سفیر جدید ایران در سیرالئون با یکدیگر دیدار کردند و در مورد روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی به گفت‌وگو پرداختند.

14 مهر 1397
کد خبر : 15663
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سیرالئون به‌خاطر عضویت در سازمان کشورهای اسلامی (OIC) می‌تواند از تسهیلات بانک‌های جهانی و مخصوصاً بانک توسعه اسلامی IDB که به کشورهای مسلمان درحال‌توسعه اختصاص می‌یابد، استفاده کند و این فرصت مناسبی برای شرکت‌های ایرانی جهت انجام پروژه‌های زیرساختی در این کشور است.

معاون بین‌الملل اتاق ایران با بیان این مطلب در دیدار با اکبر خسروی‌نژاد سفیر جدید ایران در سیرالئون گفت: این کشور در منطقه غرب آفریقا به دلیل داشتن مرز طولانی ساحلی با اقیانوس اطلس در میان سایر کشورهای این منطقه که محصور در خشکی هستند، موقعیت ویژه‌ای دارد.

محمدرضا کرباسی به ظرفیت‌های همکاری در بخش‌های کشاورزی و شیلات در سیرالئون اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی و با توجه به ویژگی‌ بانک‌های آفریقایی، تهاتر کالا جهت مبادله کالایی گزینه مناسبی پیش روی تجار و فعالان بخش خصوصی است.

معاون بین‌الملل اتاق ایران با بیان تلاش‌های انجام‌گرفته پیشین از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، ایجاد خط مستقیم پروازی با یکی از کشورهای آفریقایی و از طریق آن دسترسی به سایر کشورهای آفریقایی را جهت رشد مبادلات تجاری با آن قاره ضروری دانست.

در ادامه خسروی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در سیرالئون نیز بخش‌های معدن، کشاورزی و شیلات را سه زمینه مناسب همکاری جهت فعالیت بخش خصوصی کشورمان در سیرالئون برشمرد و گفت: سیرالئون واردکننده خدمات فنی مهندسی و مواد غذایی و ماشین‌آلات است که دقیقاً اقلام و خدماتی است که کشورمان تولیدکننده و صادرکننده آن است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان صادرات ایران به سیرالئون از رقم زیر 200 هزار دلار به‌صورت یک‌باره به یک‌میلیون دلار رسیده، تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده آن است که ظرفیت افزایش مبادلات به این کشور وجود دارد به‌شرط آنکه بتوانیم با ارائه مشوق‌ها و اطلاعات لازم، بخش خصوصی را جهت همکاری و فعالیت در آن کشور راهنمایی کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سیرالئون اعلام کرد: سفارت ایران در کشور سیرالئون آمادگی دارد با در اختیار گذاردن کلیه امکانات به بخش خصوصی، حمایت‌های لازم را از علاقه‌مندان به فعالیت اقتصادی و تجاری در آن کشور به عمل آورد.

در همین رابطه