رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق قزوین در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان

دولت صدای تولیدکنندگان و کارآفرینان را بشنود

علیرضا کشاورز قاسمی، رئیس اتاق قزوین می گوید بخشنامه های دولتی در بخش تولیدی و صنعت پر نوسان بوده و به طور میانگین هر ۵ روز یک بخشنامه صادر می شود که موجب بی اعتمادی و مشکلات متعددی برای تولیدکننده شده است.

15 مهر 1397
کد خبر : 15665
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان قزوین با حضور نوبخت، معاون رئیس جمهور در سالن باغستان قزوین برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در این جلسه گفت: بخشنامه های دولتی در بخش تولیدی و صنعت پر نوسان بوده و به طور میانگین هر ۵ روز یک بخشنامه صادر می شود که موجب بی اعتمادی تولیدکننده شده است. دولت باید صدای تولیدکننده و صادرکنندگان را بشنود و برای حل مشکلات آنها برنامه ریزی منطقی و کارشناسی داشته باشد.

علیرضا کشاورز قاسمی افزود: تصمیمات اشتباه برخی مسئولان موجب بی اعتمادی شده و سرمایه گذار را با چالش مواجه کرده است. کاهش نوسان ارز و اجرای قوانین، عطف به ماسبق شدن ترخیص کالا از گمرک و پیمان سپاری ارزی نیز از دیگر مشکلات است.

کشاورز قاسمی گفت: علیرعم همه تلاشها وقتی صادرات به عراق به ریال است چرا باید پیمان سپاری ارزی داشته باشیم. متاسفانه به نظر می رسد دولت صدای تولیدکننده را نمی شنود زیرا وقتی محور تولید واحدهایی، صادرات است با دستورات یک شبه، برای تولید کننده چالش ایجاد می شود.

وی بیان کرد: شفاف سازی در امور برای تولیدکننده مهم است تا تکلیف خود را بداند. در این میان وجود نرخ ارز دولتی نیز برای ۲۶ قلم کالا مشکل ساز است چون برای برخی امضای طلایی ایجاد کرده است. همچنین بخشی نگری به مسائل مشکل ساز شده و انتظار می رود بسته حمایتی با یک نگاه جامع پشی بینی شود.

رئیس اتاق قزوین اظهارداشت: اگر امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم چرا باید وزارت خانه های مهمی مانند اقتصادی و دارایی بدون وزیر باشد و وزارت صنعت با چالش های جدی روبرو باشد.

 

موضوعات :
در همین رابطه