رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

‎ شهلا عموری مطرح کرد

اجرای 63 مصوبه از 144 مصوبه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان

شهلا عموری، رئیس اتاق اهواز می گوید تا کنون 30 جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برگزار و 44 دستور کار مورد بررسی قرار گرفته است.

15 مهر 1397
کد خبر : 15677
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اجرای 63 مصوبه از 144 مصوبه جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، گفت: سازمان‌های استان پیگیر اجرای مابقی مصوبات جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هستند.

شهلا عموری اظهار کرد: تا کنون 30 جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برگزار و 44 دستور کار مورد بررسی قرار گرفته است. مباحث بررسی‌شده شامل مشکلات آبزیان، تولید خرما، صادرات در پایانه‌های مرزی، راه‌های توسعه صادرات به کشورهای همسایه، حوزه ساخت‌وساز و مشکلات مالیاتی استان بوده است.

عموری تصریح کرد: در این جلسات علاوه بر دستورکارهای موردنظر، پیگیری مطالبات واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان از شرکت ملی حفاری و نفت و بررسی اعتراضات اصناف از دیگر مسایلی بوده که در جلسات شورای گفت‌وگو مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بررسی مشکلات فعالین بخش خصوصی حوزه آموزش استان، بررسی مصوبات اجرا نشده سال 96 و ارائه گزارشی از وضعیت فضای کسب‌وکار خوزستان بر اساس پایش ملی محیط کسب‌وکار ایران از دیگر اقدامات انجام‌گرفته در جلسات این شورا بوده است.

رئیس اتاق اهواز اظهار کرد: در این 30 جلسه، 144 مصوبه داشته‌ایم که طبق نامه‌نگاری‌های انجام‌گرفته با سازمان‌های مختلف استان، اظهار کرده‌اند که مصوبات این جلسات اجرایی شده است. 63 مصوبه از مصوبات جلسات شورای گفت‌وگو اجرایی شده و 49 مصوبه نیز اجرایی نشده است. همچنین 31 مصوبه نیز در حال پیگیری است تا شاهد اجرایی شدن آن‌ها باشیم.

علت اجرا نشدن مصوبات جلسات شورای گفت وگو توسط دستگاه ها ارائه شود

در ادامه استاندار خوزستان گفت: باید دید فعالیت‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی در استان انجام می‌گیرد، تا چه میزان رضایت مردم را به همراه داشته و موجب رشد اقتصادی استان شده است. در حوزه مسائل عمرانی، معاونت عمرانی و راه و شهرسازی استان همه مسئولان استانی و مدیران آن حوزه باید در این جلسات حضور داشته تا مسائل مربوطه را حل کنند.

غلامرضا شریعتی افزود: معاونت اقتصادی استانداری خوزستان باید موضوع فعالیت دستگاه‌های استان را بر رشد اقتصادی بررسی و رضایت مردم را ارزیابی کند. اینکه تا چه میزان در جهت سالم سازی فرآیندها توسط دستگاه‌های اجرایی استان اقدامات لازم انجام گرفته است. همچنین اقدامات انجام گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی استان چه موانعی را ایجاد کرده است نیز بررسی و در جهت رفع آن موانع گام برداشت.

شریعتی ادامه داد: علت این‌که برخی از مصوبات جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که تا امروز اجرایی نشده است، باید در جلسه بعدی ارائه شود تا اگر موانع کشوری، منطقه‌ای یا استانی دارند، آن‌ها را برطرف کنیم و شاهد اجرایی شدن مصوبات باشیم.

در دریافت مالیات سلیقه به خرج نمی‌دهیم

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان با بیان این‌که باید در دریافت مالیات‌ها عدالت رعایت شود، گفت: در دریافت مالیات سلیقه به خرج نمی‌دهیم. سازمان امور مالیاتی در سراسر کشور یک روشی را برای دریافت مالیات در حوزه مسکن اجرایی کرده است که این روش بر اساس شاکله شهرسازی تهران شکل گرفته است.

جهانشاه ارزانی بیرگانی افزود: در این روشی که سازمان در نظر گرفته، نقاط ضعف مانند شهرهای جنوبی و حاشیه‌ای کشور لحاظ نشده است واگر قرار باشد دفترچه ارزش‌بندی املاک را در استان تهیه کنیم، نیاز است تا شش ماه بر روی آن کار شود و این موضوع در حالی است که با کمبود نیرو در سازمان مواجه هستیم.

وی با بیان این‌که سازمان امور مالیاتی به صورت همزمان در حال اجرای 32 پروژه است، گفت: در قانون مالیات، یک زمان 48 ساعته برای بحث پاسخگویی به نقل و انتقالات در نظر گرفته شده است. در این زمینه مشکلات سامانه‌ای و نیروی انسانی باعث بروز مشکلاتی شده بود که خوشبختانه حل شده است و اکنون ظرف مدت 24 ساعت به بحث مالیات بر نقل و انتقالات مسکن پاسخ می‌دهیم.

ارزانی بیرگانی با اشاره به کمبود نیرو در این سازمان خاطرنشان کرد: در بحث طرح جامع مالیاتی حتی از جابه‌جا کردن، انتصاب یا ارتقاء نیروهای خود عاجز هستیم.

موضوعات :
در همین رابطه