رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرمان خبر داد

مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی در کرمان راه اندازی می شود

سیدمهدی طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان خبر داد مدارس فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی با همکاری اتاق کرمان، بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش استان، با هدف کشف و پرورش دانش آموزان خلاق و کنجکاو در سراسر استان راه‌اندازی می شود.

17 مهر 1397
کد خبر : 15695
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
سیدمهدی طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان خبر داد مدارس فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی با همکاری اتاق کرمان، بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش استان، با هدف کشف و پرورش دانش آموزان خلاق و کنجکاو در سراسر استان راه‌اندازی می شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق کرمان- عکس: محمد علیمهدی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در نشستی به منظور بررسی طرح مدارس فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی گفت: برای اینکه دانشجویان و نیروی کار جامعه دارای مهارت و صاحب ایده باشند باید از مدارس و اجرای برخی طرح های مرتبط با خلاقیت در بین دانش آموزان این موضوع را آغاز کنیم.

سیدمهدی طبیب زاده با تاکید بر اینکه توسعه استان در گرو توسعه نیروی انسانی است، افزود: اتاق کرمان برای تربیت دانش آموزان خلاق و کارآفرین در زمینه برگزاری کارگاه های آموزشی، بازدیدها و سفرهای علمی آمادگی خود را اعلام می کند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم مدارس خلاقیت و ایده‌پردازی را در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح و معین های مناطق را برای حمایت از ایجاد این مدارس راضی کنیم.

مدیر کسب و کارهای نوین اتاق کرمان در این نشست گفت: طرح مدارس فصلی خلاقیت مربوط به دانش آموزان پایه هشتم و نهم است و در 5 فاز اجرایی خواهد شد. در این طرح به دنبال دانش آموزان درس محور، تک بعدی و دارای معدل بالا نیسیتم بلکه هدف پرورش دانش آموزان خلاق و کنجکاو است.

آیدین زمانیان افزود: تصمیم گرفته شده در هر یک از 32 ناحیه آموزش و پرورش استان یک مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی راه اندازی شود که در ابتدا یک ناحیه در شهر کرمان به عنوان پایلوت، کار را آغاز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری نشست هایی با مدیران مدارس و معرفی دانش آموزان مدنظر، اجرای این طرح برای 80 دانش آموز و در قالب برگزاری کارگاه ها و بازدیدهای آموزشی و انجام پروژه ها آغاز خواهد شد. اجرای 5 فاز حدود یکسال طول می کشد، سرانجام این دانش آموزان به عنوان سفیران ما در مدارس حضور می یابند تا دانش آموزان دیگری را ترغیب کنند.

هدایت، جهت دهی و استعدادیابی را از مدارس آغاز کنیم

در ادامه علیرضا سعیدی، رئیس دفتر نخبگان کرمان با اشاره به اینکه باید هدایت، جهت دهی و استعدادیابی را از مدارس آغاز کنیم، گفت: مدارس فصلی خلاقیت در استان فارس راه اندازی و تجربه موفقی بوده که کرمان نیز می تواند از این تجربه استفاده کند. امیدواریم با آموزش این دانش آموزان تاجر، صنعتگر و مدیر موفق تربیت کنیم و صرفا به فکر کنکور و مدارس تیزهوشان نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست ضمن موافقت با اجرای این طرح گفت: مشکل امروز جامعه ما ریاضی و فیزیک نیست بلکه باید به آموزش چگونگی ارتباط و ایجاد کسب و کار بیشتر از سایر موارد پرداخته شود.

 احمد اسکندری ‌نسب اظهار کرد: گاهی دیده می شود که خانواده ها نمی گذارند فرزندان آنها به دنبال علاقه خود بروند و این موضوع تربیت دانش آموزان خلاق و پژوهش محور را با مشکل روبرو می کند.

موضوعات :
در همین رابطه