رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

استاندار خوزستان در نشست شورای گفت‌وگوی استان

همکاری مدیران دولتی با بخش خصوصی رصد و پیگیری شود

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان می‌گوید به منظور رسیدن به خروجی مناسب در جلسات شورای گفت‌وگو، همکاری مدیران دولتی با بخش خصوصی ضرورت دارد.

30 مهر 1397
کد خبر : 15941
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سی و یکمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان با حضور مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی استان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست با تأکید بر ضرورت همکاری مدیران دولتی با بخش خصوصی به منظور رسیدن به خروجی مناسب در جلسات شورای گفت و گو، پیشنهاد داد یک واحد پژوهشی جهت بررسی عمیق‌تر مسائل و مطرح کردن آنها به صورت موثرتر در اتاق اهواز تشکیل شود.

غلامرضا شریعتی گفت: تاکنون ۳۱ جلسه شورای گفت و گو توسط اتاق اهواز برگزار شده‌ و باید نقش این جلسات در توسعه استان رصد شود. باید مشخص شود این جلسات چه مشکلاتی را از پیش رو برداشته، همکاری مدیران دولتی با اتاق چگونه بوده، آیا اقدام لازم را انجام داده‌اند یا اینکه بازهم فعالان خصوصی با بی‌توجهی مواجه شدند؟

به گفته شریعتی جلسات شورای گفت وگو باید در جهت توسعه استان و ایجاد فرصت‌های شغلی باشد و در این زمینه همه دستگاه‌های مرتبط باید همکاری کنند.

وی اظهار کرد: پرورش ماهی در قفس، عنوان طرحی است که در استانهایی از جمله بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کارون اجرا شده اما رئیس سازمان آب و برق برای اجرای آن در خوزستان همکاری نکرده‌است. این طرح در راستای ایجاد رونق کسب و کار در کشور برنامه‌ریزی شده و به عنوان یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: این سازمان یک دستگاه دولتی است و باید در چارچوب برنامه‌های دولت حرکت کند، اما متأسفانه رئیس سازمان آب و برق این مسئله را درگیر بروکراسی اداری کرده‌است. مقاومت‌های آب و برق در این احساس را به وجود آورده که این سازمان یک دستگاه مستقل است و بهانه‌هایی مبنی بر اینکه این طرح به سلامت آب آسیب می‌زند، دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید از اقدامات سلیقه ای پرهیز کرد، گفت: کارشناسان حوزه شیلات و سلامت آب، حوزه آبی سد مارون که هیچگونه مصرف شرب برای مردم ندارد را به عنوان محل اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در نظر گرفته‌اند اما علیرغم دستورات مکرر شاهد مقاومت آب و برق هستیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان یادآور شد: پرورش ماهی در قفس باید با رعایت اصول بهداشتی و زیست‌محیطی در حوزه مارون اجرا شود تا کسب و کار در حوزه شیلات رونق یابد و به فرصت‌های جدید شغلی در استان منجر شود.

مطالبات قطعه‌سازان و سازندگان تجهیزات نفتی پرداخت شود

در ادامه قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: قطعه‌سازان خوزستانی و سازندگان تجهیزات نفتی به این توانایی رسیده‌اند که تولیدات خود را صادر کنند، اما با عدم پرداخت مطالبات آنها توسط مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری این ظرفیت از بین می‌رود.

یدالله مهرعلیزاده افزود: تعلل و نبود اقدام شفاف و سریع توسط مسئولان نفتی دربارهٔ پرداخت مطالبات این قشر، اکثر قطعه سازان را به ورطه ورشکستگی کشانده‌است، بنابراین باید این مشکلات در سطوح بالای استانی و ملی پیگیری شود.

وی در جواب به نماینده شرکت مناطق نفتخیز جنوب مبنی بر نبود اعتبارات لازم برای پرداخت مطالبات سازندگان تجهیزات نفتی و عدم بیان برخی دلایل به بهانه مصلحت‌های اداری، گفت: شرکت‌های وابسته به وزارت نفت بیش از یک سال واحدهای صنعتی و تولیدی استان را با چالش‌های متعدد رو به رو کرده‌اند.

مهرعلیزاده اضافه کرد: وزارت نفت باید در این خصوص پاسخگو باشد و از آنجایی که این واحدهای صنعتی به نفت خدمات ارائه کرده‌اند لازم است مطالبات آنها پرداخت شود.

گفتنی است این جلسه با دستور کار شورای گفت و گو، برای بررسی وضعیت مصوبات اجرا نشده جلسات سال ۹۶، ارائه نتایج موارد طرح شده در کارگروه، بررسی مصوبات مربوط به امور مالیاتی شورا از سال ۹۴ و تشریح نتایج اقدامات صورت گرفته مصوبات مربوط به جلسات ۱۷ و ۲۵ شورای گفت و گو در حوزه آبزیان برگزار شد.

موضوعات :
در همین رابطه