رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق قزوین در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان

موازی کاری دستگاه‌های اجرایی تولیدکنندگان را آزار می‌دهد

علیرضا کشاورز قاسمی، رئیس اتاق قزوین می‌گوید در شرایط کنونی طولانی شدن روند دریافت مجوزهای استاندارد به تولید آسیب رسانده و موازی کاری دستگاه‌های اجرایی باعث طولانی شدن فرآیند تولید شده و روند کارها باید تسهیل شود.

05 آبان 1397
کد خبر : 15988
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی نمونه استاندارد استان قزوین با حضور معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد، معاون اقتصادی استانداری، معاون عمرانی استانداری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مشاور عالی ریاست اتاق قزوین و مدیران بخش خصوصی در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار و از دو واحد نمونه استانی و ۱۸ واحد نمونه منتخب و ۲۶ مدیر کنترل کیفی نمونه و واحدهای منتخب تجلیل شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در این مراسم گفت: موازی کاری در دستگاه‌های اجرایی و طولانی شدن روند دریافت مجوزهای استاندارد در شرایط کنونی به تولید آسیب رسانده و باید روند کارها تسهیل شود.

علیرضا کشاورز قاسمی گفت: بخش خصوصی در مشکلات اقتصادی همراه بوده و با تحمل همه مشکلات، دولت و مردم را تنها نگذاشته است.

کشاورز قاسمی افزود: وقتی در واحدهای صنعتی هم مسئول فنی و هم مسئول کنترل کیفی داریم این رویکرد موازی کاری است و فرآیند تولید را طولانی می‌کند. به نظر می‌رسد هنوز هنرمندی لازم در استفاده از ظرفیت قانون و تقویت و توسعه نظام استاندارد را نداریم. به همین دلیل موازی کاری تولیدکنندگان را آزار می‌دهد.

رئیس اتاق قزوین ادامه داد: باید از ظرفیت‌های قانونی به‌خوبی استفاده شود تا کارها روان شود و از بخش دولتی انتظار داریم فرایندها، استانداردها را تسهیل کنند.

او با بیان اینکه داشتن برند حلال برای کشور بسیار مهم است، گفت: بازار 2.5 میلیارد دلاری کالای حلال ارزشمند است، اما سهم ما در این بازار، 6 میلیون دلار است و این سهم ناچیز شایسته توان کشور نیست و باید ارتقاء یابد.

کشاورز قاسمی اظهار کرد: واحدهای صنعتی در گرفتن مجوز کالای حلال دچار سردرگمی هستند هرچند در قانون وظایف ادارات و دستگاه‌ها مشخص شده ولی برای گرفتن مجوز برند حلال هم باید از دانشگاه علوم پزشکی و هم صنعت مجوز بگیریم. اگر این دوگانگی از بین نرود و فرایندها اصلاح نشود، نمی‌توانیم در بازارهای جهانی حضور بیشتری داشته باشیم.

او تصریح کرد: باید مطالبه گری مصرف‌کننده را نهادینه کنیم و واحدهای صنعتی حتی اگر شرایط استاندارد سخت‌تر شود، رضایت دارند زیرا هر کس با داشتن کالای مرغوب‌تر می‌تواند در این بازار سخت داخلی و جهانی ماندگار شود.

رئیس اتاق قزوین با بیان اینکه ما هم از موضع شهروندی مطالباتی داریم که باید پیگیری شود، اظهار کرد: نباید قوانین و مقررات، واحدهای اصیل را تحت تأثیر قرار داده و آنها را دچار چالش کند.

کشاورز قاسمی بیان کرد: هرچند در فراگیری استانداردها ۳۶ هزار مورد تدوین استاندارد صورت گرفته اما نظارت و کنترل بر تولید برخی کالاها مانند آسفالت مهم است تا هزینه‌های بیشتری به مردم تحمیل نشود.

موضوعات :
در همین رابطه