رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز در همایش نمایندگان هیات‌های حل اختلاف فارس

مشکلات صنعت، بیش از خارج متوجه داخل کشور است

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز می گوید در شرایط امروز اقتصاد کشور، حفظ اشتغال موجود برای کارفرمایان بسیار سخت شده و بسیاری از واحدها مجبور به کاهش نیروی انسانی برای حفظ و بقا خود هستند.

06 آبان 1397
کد خبر : 16027
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش نمایندگان کارفرمایان در هیات های تشخیص و حل اختلاف شهرستان شیراز با حضور رئیس اتاق شیراز در محل این اتاق برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در این همایش گفت: در شرایط امروز اقتصاد کشور بسیاری از واحدها مجبور به کاهش نیروی انسانی برای حفظ و بقا خود هستند و یا حتی ممکن است برخی از واحدها مجبور به تعطیلی موقت شوند.

جمال رازقی افزود: در این شرایط سخت و پیچیده واحدهای تولیدی، باید به گونه ای تصمیم گیری شود که واحدها بتوانند بعد از مدت کوتاهی به طور مجدد فعال شده و ایجاد اشتغال کنند.

 رازقی با اشاره به ریزش اشتغال در واحدها و تبعات آن در جامعه افزود: در اقتصاد کنونی، کارفرمایان در کشور و استان مشکلات متعددی دارند که ضمن درک شرایط باید در هیات های حل اختلاف تصمیم گیری شود تا واحدهای تولیدی بتوانند بعد از گذشت بحران، مجدد فعال شده و روی پای خود بایستند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اظهارداشت: این درحالی است که هم اکنون در حال پیگیری کمک های موثری برای واحدهای تولیدی کشور از سوی دولت هستیم.

رازقی اضافه کرد: اگر در شرایط امروز اقتصادی کشور شرایط زمانی و مکانی را درک و بر اساس آن تصمیمات مناسب گرفته نشود منافع ملی به خطر می افتد و آسیب پذیری ما بیشتر می شود.

رازقی با اشاره به مشکلات صنعت، صادرات و تولید در کشور ادامه داد: مشکلات پیش آمده در چند ماه اخیر بیش از خارج، متوجه داخل کشور است که به دلیل سیاست گذاری های نامناسب بر بحران کشور دامن زده شد.

رازقی عنوان داشت: تحریم های این دوره سخت تر از تحریم های گذشته نیست، زیرا در این دوره کشورهای اروپا و بزرگ دنیا حامی برجام هستند. 

رئیس اتاق شیراز بیان کرد: بر اساس پایش انجام شده در بهار امسال، رتبه کسب و کار استان فارس بین اول تا چهارم در کشور بوده است. علیرغم وضعیت مناسب استان در فضای کسب و کار، صادرات و تولید استان در شرایط مناسبی قرار ندارد.

موضوعات :
در همین رابطه