رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم آبان 1397

تغییرات شاخص تورم تولیدکننده در آمریکا، پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری از تعداد گردشگران بین‌المللی در سال 2030، رکوردشکنی ایالت تگزاس آمریکا در تولید نفت و نرخ تورم در کشورهای OECD جزو مهم‌ترین اعداد و ارقام اقتصادی در این هفته بوده‌اند.

20 آبان 1397
کد خبر : 16214
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه نمود:

2.1 میلیارد نفر

بانک جهانی: 2.1 میلیارد نفر از مردم جهان در قیاس با مردم کشوری که در آن زندگی می‌کنند، فقیر محسوب می‌شوند. بانک جهانی قصد دارد خط فقر جدیدی را بر اساس سطح درآمدی هر کشور تعریف کند.

3 میلیون نفر

سازمان ملل متحد: بحران اقتصادی ونزوئلا تاکنون حدود 3 میلیون نفر از مردم این کشور را به پناهنده شدن به سایر کشورها مجبور نموده است که از این تعداد بیش از 1.2 میلیون نفر به کلمبیا پناهنده شده‌اند.

20 درصد

بانک جهانی: 20 درصد از شرکت‌های فعال در دو بخش صنعت و خدمات اقتصادهای نوظهور را شرکت‌هایی تشکیل می‌دهند که سرعت رشد بالایی دارند و هر سال تقریباً نیمی از شغل‌های جدید ایجاد شده در این اقتصادها را به خود اختصاص می‌دهند.

41 درصد

بانک جهانی: بر اساس آخرین آمارهای موجود 41 درصد از جمعیت کشورهای جنوب صحرای بزرگ آفریقا با درآمدی کمتر از 1.9 دلار در روز زندگی می‌کنند.

از 25 میلیون تا 1.8 میلیارد نفر

سازمان جهانی گردشگری: تعداد گردشگران بین‌المللی جهان که در سال 1955 تنها 25 میلیون نفر بوده است، در سال 2017 به 1 میلیارد نفر رسیده است و انتظار می‌رود در افق 2030 به 1.8 میلیارد نفر نیز برسد.

82.3 و 79.7 درصد

وال‌استریت ژورنال: نرخ مشارکت گروه سنی 18 تا 35 سال آمریکا 82.3 درصد است و 79.7 درصد از جمعیت این گروه سنی دارای شغل هستند.

7000 نفر

سی‌ان‌ان: شرکت ژاپنی توشیبا قصد دارد با هدف ایجاد تغییرات اساسی در برنامه کسب‌وکار خود، 7000 نفر از کارکنانش را تعدیل کند.

0.6 و 2.9 درصد

مارکت واچ: شاخص تورم تولیدکننده (PPI) آمریکا در ماه اکتبر 0.6 درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش نشان می‌دهد که این میزان افزایش در 6 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. این شاخص همچنین در قیاس با ماه مشابه سال قبل 2.9 درصد افزایش یافته است.

3 میلیارد یورو

بلومبرگ: شرکت خدمات مالی آلیانتس آلمان که بزرگترین شرکت بیمه جهان از لحاظ ارزش دارایی‌ها به شمار می‌رود، در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی حدود 3 میلیارد یورو سود عملیاتی کسب کرده است.

8 میلیارد تن

بلومبرگ: سالانه 8 میلیارد تن زباله پلاستیکی به اقیانوس‌های جهان سرازیر می‌شود که علاوه بر اثرات مخرب زیست‌محیطی، اقتصاد آبی جهان را نیز تهدید می‌کند.

29.8 کیلومتر مربع

فایننشال تایمز: مساحت زمین‌های تحت مالکیت شرکت اپل طی دو سال اخیر تقریباً 3 برابر شده و به 11.5 مایل مربع (معادل 29.8 کیلومتر مربع) رسیده است.

5 هزار نفر

فایننشال تایمز: شرکت هواپیماسازی بمباردیر کانادا قصد دارد ظرف 12 الی 18 ماه آینده 5 هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کند.

28.75 دلار

فایننشال تایمز: قیمت هر پوند (معادل 453 گرم) اورانیوم در بازارهای جهانی طی هفته گذشته به 28.75 دلار رسیده است که بالاترین میزان آن در 2.5 سال اخیر محسوب می‌شود.

1 میلیارد فوت مکعب

فایننشال تایمز: شرکت گازپروم روسیه قصد دارد صادرات گاز خود به استرالیا را به میزان 1 میلیارد فوت مکعب در روز افزایش دهد.

4.6 میلیون بشکه

اداره اطلاعات انرژی آمریکا: متوسط تولید نفت ایالت تگزاس در آخرین ماه تابستان امسال 4.6 میلیون بشکه در روز بوده است که در تاریخ این ایالت یک رکورد محسوب می‌شود.

2 میلیارد یورو

رویترز: شرکت فنلاندی نوکیا در مناقصه 2 میلیارد یورویی شرکت مخابرات چین (چاینا تلکام) برنده شده است. موضوع این مناقصه تأمین تجهیزات رادیویی نسل چهارم، تجهیزات دسترسی ثابت، مسیریابی IP، تجهیزات انتقال اپتیکی و سایر خدمات بوده است.

2.9 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): شاخص تورم کشورهای عضو OECD در ماه سپتامبر امسال 2.9 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

0.3 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): متوسط درآمد خانوار در کشورهای عضو OECD طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، 0.3 درصد نسبت به سه‌ماهه قبلی رشد داشته است.

49.3 درصد

یورو استات: آمارهای سال 2016 اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که 49.3 درصد از دانش‌آموزان سال‌های پایانی مقطع متوسطه در کشورهای عضو این اتحادیه، در دوره‌های آموزش مهارت‌های شغلی شرکت می‌کنند.

در همین رابطه