رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در سیزدهمین نشست کمیته بانوان کارآفرین اتاق اکو تاکید شد

ضرورت مشارکت هرچه بیشتر زنان در فعالیت‌های اقتصادی

سیزدهمین نشست کمیته بانوان کارافرین اتاق‌های بازرگانی و صنایع اکو به میزبانی کشور ازبکستان برگزار و بر ضرورت مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی تاکید شد.

22 آذر 1397
کد خبر : 16264
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سیزدهمین نشست کمیته بانوان کارافرین اتاق‌های بازرگانی و صنایع اکو به میزبانی کشور ازبکستان  و با حضور نمایندگانی از کشورهای آذربایجان، افغانستان، ازبکستان،ایران، پاکستان، ترکیه و قزاقستان برگزار شد و محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در این نشست حضور داشت.

او در این نشست ضمن تشکر از اتاق بازرگانی و دولت ازبکستان طی سخنانی به تشریح اقدامات گذشته و برنامه‌های آینده شورای بانوان بازرگان اتاق ایران پرداخت. به پیشنهاد نماینده اتاق ایران مقرر شد از بانوان کارآفرین اکو با اولویت کسانی که در پورتال بانوان اکو ثبت نام می‌کنند در نشست آینده بانوان اکو  دعوت شود تا در قالب برگزاری جلسات حضوری به تبادل تجربه بپردازند.

ادهم اکراموف رییس اتاق ازبکستان طی سخنرانی در این نشست اعلام کرد: در سال‌های اخیر تعداد شرکت‌های تحت مدیریت بانوان با رشد ۶۰ درصدی مواجه بوده است.

در ادامه این نشست، نماینده قزاقستان نیز ضمن اظهار اینکه ۴۰ درصد نمایندگان مجلس این کشور را بانوان تشکیل می‌دهند بر اهمیت نقش بانوان در اقتصاد کشورها تاکید کرد.

نماینده پاکستان نیز اظهار داشت سهم بانوان در تولید ناخالص ملی این کشور تنها ۳ درصد است که دولت پاکستان درصدد گسترش این مشارکت است.

دبیرکل اتاق اکو نیز ضمن حمایت از شرکت آتامکان در قزاقستان که در زمینه توسعه فعالیت‌های بانوان بازرگان فعالیت می‌کند از سایر اتاق‌های عضو اکو خواست با این موسسه همکاری های موثری را بعمل آورند که در ادامه این جلسه نیز یادداشت تفاهمی در این راستا به امضا رسید.

 به گفته نماینده ازبکستان ۱۵۰۰۰شغل توسط دولت این کشور از جمله ۲۰۰۰ شغل در زمینه کسب و کارهای کوچک و متوسط برای بانوان بازرگان ازبکستان در حوزه‌های آی تی ، بیوتکنولوژی، داروسازی و تولید کودهای شیمیایی  ایجاد شده است.

محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در این نشست نیز اظهار کرد:  سطح مشارکت در پورتال اکو به اندازه کافی مطلوب نبوده است . وی از دبیرکل اتاق اکو خواست که از ثبت نام کنندگان در این سامانه برای شرکت در نشست بعدی کمیته بانوان بازرگان دعوت شود تا به بحث و گفتگو در خصوص چگونگی توسعه فعالیت‌های بانوان بازرگان بپردازند.

 تقویت پرتال بانوان بازرگان عضو اتاق اکو و ارایه تسهیلات برای فعالان زن اقتصادی از جمله مهم‌ترین درخواست مشارکت‌کنندگان این نشست از دبیرکل اتاق اکو بود.

 

در همین رابطه