شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق یاسوج در دیدار با رئیس اتاق اسلواکی

حجم تعاملات تجاری ایران و اسلواکی کمتر از ظرفیت موجود است

جبار کیانی پور، رئیس اتاق یاسوج می‌گوید، ظرفیت های همکاری میان دو کشور ایران و اسلواکی بسیار زیاد است ولی به رغم وجود اراده سیاسی و فراهم شدن زمینه های حقوقی مورد نیاز، حجم تعاملات تجاری بسیار کمتر از ظرفیت موجود است.

26 آبان 1397
کد خبر : 16306
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیئت تجاری اقتصادی اتاق یاسوج در ادامه حضور خود در کشور اسلواکی با رئیس اتاق براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی با هدف افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور دیدار و گفت وگو کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این نشست با اشاره به روند رو به رشد روابط ایران و اسلواکی در سالهای اخیر در حوزه های مختلف گفت: سفرهای مقامات عالی رتبه دو کشور در این سالها، امضای چندین سند و یاداشت تفاهم نامه که نشان دهنده اراده مقامات عالی دو کشور برای توسعه روابط است، را در پی داشته است.

 جبار کیانی پور افزود: ظرفیت های همکاری میان دو کشور بسیار زیاد است ولی به رغم وجود اراده سیاسی و فراهم شدن زمینه های حقوقی مورد نیاز، حجم تعاملات تجاری بسیار کمتر از ظرفیت موجود است.

رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی افزود: البته ظرفیت های اسلواکی مورد توجه شرکت ها و تجار ایرانی قرار گرفته است و روند حضور و فعالیت آنها در این کشور رو به فزونی است که از آن استقبال می کنیم.

کیانی پور ادامه داد: خوشبختانه کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور به زودی در ایران برگزار می شود که برای تحرک بخشیدن بیشتر به روابط دو کشور بسیار موثر خواهد بود. امیدواریم در جریان برگزاری کمیسیون و قبل از آن، راه حل هایی برای برخی مشکلات از جمله مسائل بانکی پیدا شود. مهم ترین مانع فعلی توسعه روابط دو کشور مسائل بانکی است که مشکلات جدی برای فعالین اقتصادی ایجاد کرده است.

اتحادیه اروپا آماده افزایش مراودات تجاری با ایران است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی براتیسلاوا نیز در این نشست اظهار کرد: در سالهای اخیر چندین هیئت تجاری به کشور ایران اعزام کرده ایم و در تمام این سالها نیز روابط تجاری مان را با ایران حفظ کرده ایم.

ایگور یوناس افزود: بعد از برجام مقامات کشور اسلواکی تلاش زیادی کرده اند تا سطح مبادلات تجاری را افزایش دهند. امروز  شاهد آن هستیم که آمریکا تحریم های یک جانبه ای را علیه ایران اعمال کرده است، اما اتحادیه اروپا موافق این تحریم ها نیست و آماده افزایش مراودات تجاری با ایران است.

وی تصریح کرد: اروپا به پایبندی ایران به مفاد برجام کاملا آگاه است و برای همین مصر به گسترش ادامه روابط تجاری با ایران هستیم.

عبادالله مولایی، سفیر ایران نیز در این نشست اظهار کرد: اتاق براتیسلاوا نقش مهمی برای انجام مراودات تجاری با ایران داشته است و امیدواریم در آینده هم ارتباطات بیشتری بین اتاق های دو کشور برقرار شود.

مولایی افزود: تحریم های یک جانبه آمریکا غیر قانونی و نامشروع است، طرف آمریکایی علی رغم تعهد ایران به مفاد برجام به مقررات بین الملل بی اعتناست. آمریکا نه تنها ایران را تحریم می کند بلکه دیگر کشورها را نیز از معاملات تجاری با ایران محروم می کند. مطمئن هستیم از این دوره عبور خواهیم کرد.

موضوعات :
در همین رابطه